Мико Хирвонен финишира втори в рали Аржентина, а взе и две точки от пауърстейджа, като след финала бе категоричен, че е доволен от резултата. Финландецът бе много близо до съекипника си в Ситроен Себастиен Льоб и го преследваше упорито преди шефът на тима Ив Матон да му нареди да спре. Пилотът преглътна случилото се в името на екипа и официално не отстъпи от позицията, че разбира и приема решението на отбора.
– Да, беше ми може би малко трудно – призна все пак Хирвонен. – Един пилот винаги иска да се бори, но от друга страна е важно да се следи и цялостната картина. В Португалия Ситроен не взеха точки за първи път от много време насам. Затова разбирам чудесно гледната точка на отбора. Бяха ни необходими максимален брой точки и постигнахме тази си цел, така че всичко е наред, чувствам се добре, както заявих и по-рано.
Самият Матон защити заповедта си още в деня на взимането и прилагането му, а и след финала на надпреварата:
– След Португалия, където не взехме никакви точки, бях принуден да взема решението. Те се бореха сутринта [в събота]. Според мен скоростта бе много висока и в средата на деня се събрахме, говорихме и решихме да не се продължава по този начин, защото в противен случай щеше да се стигне до грешки. Понякога се налага да правиш подобни неща. Може някои хора да не са доволни, но за нас е много важно да водим битка и за двете титли в шампионата и в такъв случай знам какво трябва да сторя.
Иначе като цяло рали Аржентина премина много добре за Хирвонен и навигатора му Ярмо Лехтинен. Те нямаха търпение да се върнат към нормално състезателно темпо, след като в предишния кръг пълзяха по пътищата, за да оцелеят.
– Цялото рали бе чудесно – коментира Мико. – В петък и събота имахме страхотно темпо, а след това контролирахме скоростта си. Мисля, че направих стъпка напред с колата, уверен съм в него и това ме кара да се чувствам добре за идващите надпревари. Нямах никакви проблеми. Всъщност трябва да кажа, че автомобилът бе абсолютно перфектен през целия уикенд, а ралито бе наистина страшно дълго. Спечелихме първо и второ място и просто в момента сме най-добрия екип. Страхотна работа след Португалия за всички ни.
Лехтинен пък разказа, че начинът, по който бяха разпределени скоростните отсечки и връзките плюс връщанията да сервиза, е изтощил максимално екипажите.
– В края на деня бяхме убити от умора. Направо не ни се вярваше колко трудно бе състезанието – допълни той.