Луис Разиа бе шокиран от развитието на събитията около мястото му в Маруся, след като късно снощи бе обявено, че договорът му е прекратен. На негово място бе привлечен Жул Бианки и кариерата на бразилеца във Формула 1 не продължи и месец, като той не се качи нито веднъж в болида на тима. Проблемите бяха породени от неплащане от страна на един от спонсорите на пилота.
От Маруся обясниха, че приоритет за тях е осигуряване съществуването на отбора и решението за освобождаване на Разиа е взето в съгласие с тези принципи на работа. Състезателят направи всичко възможно, за да запази мястото, но в крайна сметка се оказа без кокпит.
– В нещо като шок съм, защото си очаквал да си в F1, бил си обявен, бил си на тестове и изведнъж си вън, при това не по своя вина. Направих всичко възможно, но стана каквото стана. Още съм тук. Кариерата ми ще продължи, а аз мога да преодолявам трудни ситуации. Просто се е случило нещо. Понякога в живота става така. Основната ми цел е да съм в F1, усилията ми са насочени в тази посока. Ще се прибера при семейството си. Известно време ще сме тъжни, но ще се върна – обясни пилотът пред autosport.com.
Разиа сподели също така, че не е ядосан на никого в Маруся заради случилото се и напълно разбира трудностите на екипа.
– Можех да се вбеся. Можех да съм егоист, но не съм. Определено съм толерантен в това отношение. Разбирам позицията на Маруся, а и харесвам отбора. Те се отнесоха много добре с мен и честно казано, се опитаха да оправят нещата. Избраха ме, защото преди всичко искаха да съм при тях. Така че няма лоши чувства. Бианки също бе в нелека ситуация, а заслужава място – допълни той.
От Маруся пък заявиха, че привличането на френския пилот няма нищо общо с това, че си търсят двигатели за 2014 г. Отиването на Бианки в екипа от Бенбъри бе прието като вариант да получат отстъпка за агрегатите на Ферари.
– Водим разговори за мотори – точно като всеки друг отбор, но те са с всички доставчици. Просто имахме възможност да вземем един млад пилот, който смятаме, че има сериозно бъдеще. Това (евентуалните предимства при преговори със Скудерията за двигатели – б.р.) не бе водещо при обмислянето дали да го вземем – заяви президентът и спортен директор на отбора Греъм Лоудън.