Ред Бул обмисля кога Макс Верстапен да изтърпи наказанието за използване на допълнителен двигател. Според Кристиан Хорнер, тимът трябва да избере най-подходящото състезание, в което нидерландецът да потегли от дъното на колоната.
Верстапен имаше проблеми с двигателя по време на уикенда в Канада. 26-годишният пилот записа много малък пробег в една от тренировъчните сесии заради повреда в своя агрегат. Така Верстапен беше принуден да използва допълнителен двигател и спечели състезанието на пистата Жил Вилньов
Ред Бул изпрати повредения мотор на Верстапен обратно на Хонда. Японският производител обаче не успя да го поправи и да го върне в експлоатация. Така тимът от Милтън Кийнс ще бъде принуден да използва пети двигател в болида на Верстапен, който надвишава максимално допустимия брой според правилника на F1.
Кристиан Хорнер потвърди, че Верстапен ще изтърпи наказанието си. Според него, отборът трябва да избере най-подходящият момент, в който нидерландецът да потегли от дъното на колоната.
„Сигурен съм, че в някакъв момент ще вземем кога да използваме допълнителен двигател за Макс“, заяви Хорнер. „Въпросът е само кога ще изберем да го направим от стратегическа гледна точка. Ще работим с Хонда по този въпрос. Неизбежно ще получим наказание в някакъв момент от годината.“
Един от вариантите за изтърпяване на наказанието на Верстапен е Спа. Белгийската писта предлага добри възможност за изпреварвания. Другата опция е Монца, където има много дълги прави. От Ред Бул едва ли биха рискували да сменят двигателя на Верстапен на писти като Хунгароринг, Зандвоорт или Марина Бей.
Ред Бул направи известна крачка назад в последните стартове. Въпреки това Верстапен продължава да увеличава преднината си в генералното класиране. Трикратният световен шампион има 84 точки повече от втория Ландо Норис. Макар да не спечели стартовете в Австрия и Великобритания, Макс винаги финишираше пред своя съперник от Макларън
Във връзка с това Хорнер призна, че отборът на Ред Бул е бил много внимателен към променливото съотношение на силите през тази година 2024 г. До момента има четири отбора, които са спечелили състезания от началото на годината.
„Имаме много данни и информация, които да вземем. Трябва да разберем тези големи колебания, защото в различни моменти някои автомобили изглеждаха бързи“, обясни Хорнер.“
„В един момент Мерцедес бяха много силни. След това изглеждаше, че Макларън контролира всичко. После Макс започна да се връща и за малко да го спечели. За феновете е фантастично състезание. Но ние трябва да се опитаме да разберем откъде идват колебанията“, каза още шефът на Ред Бул.
Хорнер смята, че работата с гумите е била много важна за разместването на местата в челото.
„Мисля, че всичко е свързано с гумите. Свързано е с работата на гумата в определен момент, в определено състояние, независимо дали е горещо или студено.“
„Различните автомобили работят с гумите по различен начин. Видяхте някои крайности, тъй като пистата беше суха, след което се намокри и накрая отново изсъхна“, обясни Хорнер.
Шефът на Ред Бул също така вярва, че множеството отбори, които показват толкова силно темпо и печелят състезания, е много полезно за F1 като цяло.
„Мисля, че в момента F1 не може да бъде на по-добро място“, твърди британецът. „Ако погледнете последните пет или шест състезания, имахме Люис на върха, имахме Ландо, имахме Ръсел, Макс, имахме Шарл Льоклер. Всичко се размества.“
В момента Ред Бул е изправен пред предизвикателството да запази предимството си. Въпреки това Хорнер признава, че постоянството на Верстапен е ключово за успеха на отбора.
„Единственият, който успяваше да бъде там постоянно, беше Макс. Мисля, че спортът става все по-популярен. Можете да видите по публиката, че всичко това дава резултати. Сигурен съм, че победата на Люис беше много популярна, тъй като беше пред домашна публика“, заключи шефът на Ред Бул.
That’s a lotta Bulls 😍 @fosgoodwood 😎 pic.twitter.com/e9LofFJCUu
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 13, 2024