Макс Верстапен повече няма да участва в твърде късни сесии на онлайн състезания, след като от Ред Бул са поставили това условие на пилота си. Причината е, че по време на уикенда в Унгария нидерландецът бе на компютъра си до 3 сутринта преди състезанието на пистата Хунгароринг. Ред Бул и трикратният световен шампион имаха трудности на трасето до Будапеща, а когато нещата в самата надпревара не вървяха добре, пилотът изля яда си на отбора и състезателния си инженер. Това предизвика различни реакции. Повечето бяха, че трябва да се извини или поне да се въздържа от подобно отношение към тима, извел го до момента до три титли във Формула 1. Мнението на Питър Уиндзор, че поведението на отбора към Верстапен е недопустимо не бе споделено от много други наблюдатели.
По време на уикенда в Унгария Верстапен участва в 24-часовата iRacing надпревара на пистата Спа-Франкоршамп. Той си бе легнал в 3 сутринта. Въпросът бе повдигнат от Нико Розберг след финала на надпреварата на Хунгароринг.
„Верстапен до 3 часа сутринта се състезава онлайн. Това е малко разочароващо, нали? И само показва, че Макс е свикнал прекалено много с доминацията“, каза Розберг.
Непосредствено след това Хелмут Марко заяви, че „тези приказки са глупости“.
„На Имола Макс стоя буден дори до още по-късно, не знам колко точно спа изобщо, а спечели състезанието. Той има различен ритъм от мен или други хора. Затова времето, по което си ляга, не е необичайно за него. В 10 сутринта на Зандвоорт дори не се събуди, когато хеликоптери прелетяха над моторхоума му. Просто си спи. Нищо необичайно нямаше в програмата му (в Унгария). Тези приказки са глупости“, коментира 81-годишният австрийски съветник на Ред Бул в F1.
Малко по-късно Марко смени тона и сам обяви в колонката си за speedweek.com, че Верстапен ще спре с нощните онлайн карания. Той повтори как на Имола пилотът си е легнал пак в 3, но е спал обичайните си 7 часа и след това спечели състезанието там. Призна обаче, че Макс бе сериозно изнервен в Унгария.
„Макс бе доста чувствителен миналия уикенд и не отне много време критиките му да изкристализират. Нищо чудно като се има предвид, че половината нощ се бе състезавал онлайн. Беше се наложило да кара, защото един от съотборниците му не можел. Както и да е, разбрахме се в бъдеще да не прави повече толкова късни участия“, каза Марко
„Едно нещо доведе до друго, емоциите се разпалиха. Стигна се до неподходящи, меко казано, коментари от състезателния инженер и от Макс“, допълни австриецът.
Относно диалога с Джанпиеро Ламбиазе Кристиан Хорнер каза, че репликите за детинско поведение не били насочени към Верстапен.
Според последната информация пък Ред Бул ще смени задвижващата система на Верстапен през предстоящия състезателен уикенд в Белгия. Той е на ръба по отношение броя на някои от използваните вече елементи – по 4 двигателя с вътрешно горене, турбо, MGU-H и MGU-K. Това означава, че неминуемо ще претърпи наказание някъде и от екипа трябва да преценят къде е най-уместно това да стане. В момента се твърди, че на Спа Верстапен ще получи нов двигател с вътрешно горене, а това би означавало автоматична санкция 10 места назад на грида.
View this post on Instagram