Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул продължават да любопитстват относно системата на Макларън

Ред Бул продължават да любопитстват относно системата на Макларън

60
0

Марк Уебър отново прояви забележително любопитство относно системата на Макларън за обдухване на задното крило, позволяваща по-висока скорост на правите. Още в Бахрейн австралийският пилот на Ред Бул опита да види къде е отворът вътре в кокпита, чрез който Дженсън Бътън и Люис Хамилтън контролират устройството. Тогава двамата пилоти на тима от Уокинг с усмивки наблюдаваха колегата си, както и съотборника му Себастиан Фетел, докато чакаха всички коли и пилоти да се подредят за обща снимка. Днес германецът не разгледа така обстойно МР4-25, а Фернандо Алонсо (Ферари) хвърли дискретен поглед, докато преминаваше покрай сребърния болид.

Няколко пъти преди уикенда за Гран при на Китай бе споменато, че системата вероятно ще даде сериозно предимство на Макларън, но в квалификацията отново победиха Ред Бул. Тя стана популярна като F-duct – F-канал, като името бе породено от формата на канала, преминаващ по целия кокпит чак до задното крило. В Макларън обаче официалното название е RW80 – абревиатура на Rear wing (задно крило) и номер на разработката.

Хитроумната система бе приета от ФИА на техническия преглед за първия старт и от този момент нататък останалите екипи започнаха работа по свои версии. Досега изпитания на такива провеждат Заубер и Ферари. Говори се, че Фетел натиска Ред Бул за въвеждането й. Ако се съди по интереса на Уебър, то биковете определено работят усилено по разработката.