Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул продължават да се противопоставят на идеята за ограничаване на бюджетите...

Ред Бул продължават да се противопоставят на идеята за ограничаване на бюджетите в F1

30
0
Бърни Екълстоун,Кристиан Хорнер

Тимът на Ред Бул продължава да не приема идеята за ограничаване на бюджетите във Формула 1. Шефът на отбора Кристиан Хорнер заяви за пореден път, че контролирането на разходите в спорта е важно, но не това е методът за свиването им.

Всеки тим е различен, всяка структура си има определени характеристики, всеки екип оперира по свой начин. Част от предизвикателството във Формула 1 е да конструираш най-конкурентоспособната кола, както и да привлечеш най-добрите пилоти, с които да работиш в екипа. Всъщност това е най-големият отборен спорт в света. Персоналът е от по 500-600 души в топтимовете и всички те се грижат за това да се създадат два автомобила. А колите непрекъснато еволюират и се променя – обясни Хорнер.

Според него резултатите от досегашните мерки съвсем не са лоши:

Намаляването на разходи, дошло вследствие замразяването на двигателите и лимитирането на тестовете, позволи на един независим отбор, притежаван от компания за енергийни напитки, да предизвика екипи от ранга на Ферари, Макларън, Мерцедес-Бенц. А това, мисля, е прекрасно за независимите тимове.

Последното предложение за горна граница на бюджетите дойде от Бърни Екълстоун. По време на състезателния уикенд в Индия англичанинът заяви, че е предложил на отборите ограничение от $250 млн. на година, като в тази сума се включват и заплатите на пилотите. Реакциите отново бяха разнопосочни. От малките отбори например отбелязаха, че техните средства за сезон така и така са далеч под тази сума и съответно не биха били засегнати при налагане на подобно ограничение.

Шефът на Макларън Мартин Уитмарш обаче изрази по-различна гледна точка.

Всички сме съгласни, че трябва да намаляваме разходите. Мненията ни се различават по въпроса как точно да бъде постигнато това. Бърни иска да контролира абсолютно всичко, включително заплатите на пилотите. Всъщност би трябвало да се погрижим да харчим пари за правилните неща и да внимаваме да не се стига до крайности при развитието на автомобилите. Лично според мен е малко нереалистично да се въведе обща горна граница – коментира Уитмарш.