Улиците на Монте Карло ще са арена за следващия сблъсък между Ред Бул и Макларън. Броени дни след финала на Гран при на Испания двата отбора отново ще се изправят един срещу друг. Досега резултатът е 4-1 в полза на екипа на Кристиан Хорнер: Себастиан Фетел спечели 4 надпревари. Единственото изключение от началните пет старта в световния шампионат бе състезанието в Китай, където Люис Хамилтън пресече пръв финала.
Легендарната надпревара в Монако обаче ще е поредният повод тимовете да премерят сили и те са готови за предизвикателството.
Себастиан Фетел:
– Забележително е да караш болид от F1 в Монако – уникално трасе и невероятно предизвикателство за пилота. Най-малката грешка може да има сериозни последствия. Позицията на грида е крайно важна и може да реши изхода на състезанието ти, тъй като по принцип изпреварванията в Монако са трудни. Справянето с трафика по време на квалификация също е сложно. Като събитие обаче този кръг е един от най-забележителните в календара. Справихме се добре там миналата година, надявам се отново да сме силни.
Марк Уебър:
– Това е една от най-престижните надпревари през сезона. Има много въпроси преди тазгодишния старт – как ще се държат гумите, по-сложни ли ще стратегиите спрямо миналия сезон. На тази писта изглежда винаги се справям доста добре, някои от най-хубавите спомени в кариерата ми са свързани с нея. На нея се изисква невероятна концентрация и внимание от състезателите през целия уикенд. Обстановката пък е неповторима в сравнение с който и да е друг кръг – няма друго трасе като това в Монте Карло.
Люис Хамилтън:
– Обичам Монако – спомням си как гледах състезанието там като дете. Там се вижда най-доброто от Формула 1: надпревара на пълна газ на една от най-трудните и най-велики писти в света. След силното ни представяне в Испания определено нямам търпение за Монако, тъй като според мен състезанието ще е много по-различно, отколкото бе в предходни години. Мисля, че комбинацията от DRS, KERS и гумите ще оживи надбягването, а на мен ще ми хареса да има повече изпреварвания. DRS-зоната в Монако е само около 300 метра – доста къса, така че едва ли ще има кой знае какъв ефект. Аеродинамиката ще заработи като хората едва след достигане зоната на спиране за Сен Дево и мнението ми е, че едва ли ще видим кой знае колко DRS-задминавания през предстоящия уикенд. Гумите вероятно ще ни дадат повече възможности за изпреварване. Късането им и образуването на топчета пък едва ли ще е в такава степен, от каквато се опасяват всички, защото пистата е доста нискоскоростна и няма да има същото натоварване като тази в Турция например.
Дженсън Бътън:
– Монако е най-блестящото и историческо състезание в календара. Победата ми там (през 2009 г.) бе изпълнението на една мечта и остава сред любимите ми успехи. Контрастът обаче винаги е сериозен – от бърза, открита писта като тази до Барселона отиваме на най-бавното, тясно и сложно трасе за сезона. В първия тур след излизане от бокса ускорението ти се струва изумително, бариерите като че ли са прекалено близо! Постепенно обаче придобиваш увереност и бързо се концентрираш. Въпреки всичко остава усещането за напрегнатост. Имаше някои предположения, че KERS може да допринесе за по-добро време в тур, тъй като при добро експлоатиране може да те измъкне на права. Симулациите ни обаче показват, че системата ще е толкова полезна в Монако, колкото и на останалите трасета.