Идеята за използване отново на V10 двигатели във Формула 1 е интересна, но за някакъв бъдещ момент, смятат екипите на Ред Бул и Макларън. В Китай шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер и CEO-то на Макларън Рейсинг Зак Браун бяха попитани как ще коментират последната идея, появила се на хоризонта. В дните преди уикенда в Шанхай излезе информация, че от седмици се разискват варианти, включително настоящите правила да бъдат удължени с две години и след това да се въведат мотори V10. Идеята обаче не бе посрещната добре от производителите на задвижващи системи. Хорнер и Браун се постараха да са максимално дипломатични.
„Има сериозен дебат относно бъдещето. За догодина има правила. Те имат може би някои недостатъци. Накрая трябваше регламента за шаситата да компенсира голяма част от може би недоглежданията по отношение разделението между електрификация и двигател с вътрешно горене“, посочи Хорнер, който говори от името на един от новите производители на задвижващи системи – Ред Бул Пауъртрейнс, с чийто агрегат ще са отборите на Ред Бул от догодина.
„Но полунощ мина, Пепеляшка си тръгна от бала. За романтиците един ревящ V10 с изцяло устойчиво гориво е невероятно атрактивен вариант“, продължи шефът на Ред Бул Рейсинг
„Според мен големият въпрос е за кога би бил предложен един подобен двигател? И какъв ще е планът за периода отсега до този евентуален момент? Но да, за фена в мен концепцията с V10 е изключително вълнуваща от гледна точка на спорта – в какъвто и момент да бъде избрана за бъдещето“, каза още Хорнер.
Зак Браун каза, че в Макларън се радват да се състезават „каквито и да са правилата“.
„Според мен V10 с устойчиво гориво би било доста готино. Но не виждам как би могло да се отмени всичко, което се случва в момента. Сега се случва сериозна промяна в задвижващите системи. Ауди идва. От Алпин ще използват агрегат на Мерцедес. Логистично не съм сигурен как би могло духът да се върне в бутилката. Нашата гледна точка е, че ние работим с [Мерцедес AMG] HPP и сме много доволни от това си сътрудничество“, посочи CEO-то на Макларън Рейсинг.
„Но как точно би била приложена една промяна? Всеки път като се променят правилата и има притеснения. Помня какво беше като вкараха хибридите, а всичко се подреди“, допълни Зак Браун
Шефът на Алпин в Гран при Оливър Оукс също използва метафора и заяви, че „влакът за 2026-та е отпътувал“.
„Идеята е доста романтична и вероятно ще бъде разглеждана за по-нататък“, каза Оукс.
View this post on Instagram