Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Регламента остава почти непроменен след срещата на върха

Регламента остава почти непроменен след срещата на върха

43
0

След дългоочакваната нова среща между Макс Мозли и тим босовете днес всичко остава, както и се очакваше почти без промени. “Постигнахме съгласие по обсъжданите въпроси и сега мога да заявя, регламента за провеждането на сезона остава такъв, какъвто го приехме в края на 2002 г.”, заяви Мозли.
След като първите три състезания за сезона протекоха доста драматично и върнаха интереса към Гран при изглежда сега всички са доволни. Както и във футбола така и тук всички решиха да заложат на правилото, никога не променяй печелившата тактика.
Всичко остава както протече в първите три старта: първа и втора квалификация, в които всеки има право само на една самостоятелна обиколка. Първата важи за реда на стартиране във втората, а втората определя местата за стартиране в неделното състезание и между нея и състезанието тимовете нямат право да дозареждат автомобилите с гориво. Загрявката ще продължи да се провежда в събота, а в неделя ще се състой само състезанието. В нощта преди състезанието колите нощуват в закрития парк.
Все пак има и някои малки промени. Сега тимовете отново ще могат да решават за използването на резервната кола, но колите, които участват във втората квалификация трябва да участват и в състезанието. Ако това не е възможно засегнатият състезател трябва да стартира от бокса. Ако бъде сменен мотор в отрязъка от време между втората квалификация и състезанието, засегнатият пилот стартира от последното място в стартовата решетка.
И нещото което вероятно ще учуди много от феновете на Формула 1: въпроса за използването на мокри гуми, който напоследък бе доста дискутиран остана неразгледан. Аргумент за това бе, че трябва да бъдат намалени разходите. Така за всяко Гран при отборите могат да изберат само един тип мокри гуми, независимо от това какво количество валежи ще падне през уикенда.
Макс Мозли също така обяви че предстои да се проведе и нова среща, на която да бъдат дискутирани запазването на телеметрията от колата към бокса, както и да бъдат разисквани въпросите около електронните помощници на пилотите. Срещата трябва да се проведе “в най-близко бъдеще”. Мозли обясни, че тимовете искат да задържат тракшън и лънч контрола, докато федерацията е против това. Той се надява че въпреки всичко ще се стигне до компромис.
Що се отнася до настоящия сезон англичанинът заяви че няма да бъдат правени повече промени.