Начало Тест драйв Рейндж Ровър Спорт стига до крайности

Рейндж Ровър Спорт стига до крайности

3003
0
Range Rover Sport, сн. Димитър Даков

С появата си новият Рейндж Ровър Спорт получи невероятна световна известност. Изкачи се по 999-те стръмни стълби на Вратата към Рая в Китай. Версията SVR премина през 99-те завоя на прочутия път Тианмен по-бързо от Ферари 458 Италия. Клиповете се превърнаха в хит и демонстрираха крайните противоположности, до които моделът може да достигне.

Той би могъл да бъде както изключително динамичен върху асфалта, така и рядко силен и проходим извън него, а и притеснително луксозен.

В това имахме възможност да се убедим в тест до Банско, с преминаване по много черни пътища и пресичане на реки и потоци около конните бази Периволас и Русалиите, а след това и по разкаляните терени между Добринище и Банско. Карахме две от версиите – с турбо дизелов 3,0-литров двигател с мощност 306 к.с. и по-мощната бензинова с 525 к.с., предоставени от модерния 5,0-литров двигател V8 суперчарджър.

Скоростната кутия е само 1 за всички варианти – 8-степенен автомат ZF. Автомобилът с бензинов двигател ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди и има максимална скорост 280 км/ч. Това е истински „бегач“, който почти не срещна „конкуренти” на магистралата. Не бива да се забравя, че теглото му е 2,5 т въпреки напълно алуминиевата си конструкция. Особено в режим Sport машината се усеща сигурна, управляема. Звукът е по-гърлен, дори ревящ, като на състезателна кола, окачването се втвърдява, а воланът се „скъсява”, става директен и контролът на тези над 500 к.с. е като при мини. Изборът на режим става от луксозните прибори на таблото с двата големи панела с информации и управление, леко и за секунди, в движение.

С „по-кроткия“ дизел поемаме из баирите.

Вали дъжд, кално е, локвите са дълбоки, но повдигаме окачването с бутона на централната конзола и увеличаваме просвета. Пресичаме доста пълноводните потоци и рекички. Няма затруднения и в лепкава и гъста кал. Същото стабилно поведение машината показа и на сняг. Просто сменяме режима на доказаната през годините система за задвижване 4х4 Terrain Response 2 с активен електронен диференциал и векторно разпределение на въртящия момент.

Динамичният контрол на стабилността следи поведението и се намесва, за да увеличи максимално стабилността му. Системата намалява въртящия момент на двигателя и прилага подходящо спирачно усилие, за да коригира посоката на движение на автомобила. Друга система – Векторно разпределение на въртящия момент при спиране, предоставя откликващо, контролирано завиване и кормилно управление дори в най-тесните завои. Електронният диференциал и спирачната система постоянно балансират разпределението на въртящия момент на двигателя между четирите колела при завиване. Осигурява се и оптимален контрол на въртящия момент при потегляне от място, а стартирането при ниско сцепление увеличава проходимостта при хлъзгави повърхности като мокра трева, сняг или лед. Системата Контрол при спускане по наклон (HDC) е стандартно оборудване.

Новият Рейндж Ровър Спорт бил любимо возило на повечето британски футболни звезди.

Определено не са балами, защото колата има невероятни динамични шосейни и офроуд качества и страхотен лукс отвътре. В купето надделяват кожата и висококачествените материали. Всичко е в сферата на удобството и лукса. Новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, наречена Blade, е най-високотехнологичната, създавана досега от Jaguar Land Rover, и е специална. Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция формират центъра на минималистичното купе, съчетавайки футуристично, елегантно усещане с интуитивен, завладяващ интерфейс и несравнима функционалност. Отделно пред очите на водача има достатъчно голям и подробен цветен хедъп дисплей. Автомобилната свързаност е подобрена благодарение на до 14 входа за зареждане, включително електрически контакт за зареждане на лаптопи и други устройства.

Тестът е публикуван в брой 214 | април 2018