През този уикенд в Монте Карло се провежда един от най-старите (70 г.) и интересни кръгове от шампионата на Формула 1. Но не само с този моторен спорт е известно малкото княжество – повече от сто години в близост до Монако се провеждат и рали-надпревари.
Едно от главните действащи лица през 60-те години в тези състезания е малкото купе Alpine A110, задвижвано от двигател на Renault.
За да отбележат 50-годишнина на легендарния автомобил, французите представиха нов концептуален модел, демонстриран пред публиката на Гран при на Монако.
Демонстрираният в Монте Карло модел Renault A110-50 не се различава особено от концепта DeZir, показан от френската компания още през 2010 г. Купето просто е осъвременено с аеродинамичен пакет и е боядисано в традиционния син цвят на Alpine A110.
Контрастните оранжеви детайли в екстериора имат задача да придадат на футуристичния модел повече динамика.
Технически A110-50 е почти напълно идентичен на топ-модификацията Renault Megane RS Trophy с тръбна пространствена рама. Концепта е базиран на същата платформа, използва същите спирачни механизми, окачване и ауспухова система. Той се задвижва от централно разположен 3,5-литров V6 с мощност 400 к.с. (422 Нм.), работещ в комбинация с 6-степенна секвенциална скоростна кутия.
Благодарение на изработената от карбон каросерия теглото на автомобила е само 880 кг.
Окачването има почти състезателна конструкция с адаптивни амортисьори Sachs, а колелата са монтирани на 21-цолови джанти, закрепвани с централна гайка.
Спирачните апарати са 6-бутални отпред и 4-бутални отзад с диаметър на спирачните дискове 356 мм и 330 мм съответно.
В Apline A110-50 не са предвидени никакви електронни помощници като стабилизираща система и ABS например.