Месеци на тежки преговори вече са зад нас, но резултатите от тях са позитивни за бъдещето на F1. Рено реши да остане в Гран при, и то със собствен тим, в който ще инвестира 850 млн. евро!
Намери се решение и за Ред Бул. Поне за 2016 г. в колите им ще има двигатели, които ще се правят от французите във Вири Шатийон, но ще носят логото на TAG, както някога моторите на Порше идваха в Макларън. Така Гордиевият възел в F1 вече е разсечен и част от тези теми успяхме да разгледаме в настоящия брой. Борбата между бившите партньори тепърва ще става интересна, но беше важно всички да останат в нея, защото без тях спортът щеше да загуби.
Нямаше как обаче да не отдадем заслуженото и на триумфалния завършек на сезона за екипа на Мерцедес. Той бе впечатляващ и напълно резонно великолепният Паоло д’Алесио сравни настоящия шампионски болид F1 W06 с легендарния W196 на Хуан Мануел Фанджо и Стърлинг Мос.
Може обаче и да е за последно безметежен, защото съперниците изглеждат все по-силни. Ако Ферари запази темпото си на развитие, а екипът, който само между 2014 и 2015 година бе подсилен от 60 нови специалисти, заработи още по-хармонично, за Мерцедес ще стане все по-трудно на доста повече писти през 2016 г.
Не бих се изненадал и ако управляващите спорта помогнат малко за изравняване на силите, примерно елегантно не пуснат някоя нова разработка на гиганта от Щутгарт или ограничат някой компонент.
В тази връзка и един очевидно подготвящ се много сериозен двубой между пилотите на Сребърните стрели би могъл да помогне на съперниците.
А че двубоят Хамилтън-Розберг ще продължи и през 2016 г., няма никакво съмнение и този път изходът от него съвсем не е предрешен. Това се видя на няколко плана в последните 2 състезания от 2015 г., за които ви разказваме в този брой.
Обнадеждаващ е и стартът през 2015 г. на първия шампионат у нас с автомобили Хюндай и затова решихме малко по-внимателно да му обърнем внимание. Надеждата е, че през 2016 г. ще е още по-интересно и оспорвано, а това е чудесно за всички, които обичат спорта.
С интерес ще следим и изявите на митичния Себастиен Льоб в рали Дакар с Пежо след 15 години със Ситроен, 9 световни титли и 78 победи във WRC плюс 6 успеха във WTCC.
В електронен формат списанието може да намарите на сайта e-spisanie.com