Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо спечели трилъра в Китай

Рикиардо спечели трилъра в Китай

60
0

Даниел Рикиардо с Ред Бул спечели изключително драматичната Гран при на Китай, 3-и кръг от шампионата на F1. Австралиецът се възползва максимално от излизането на колата за сигурност на трасето, използвайки момента да спре в бокса за нов комплект гуми софт.

С тях той изпревари последователно съперниците си от Мерцедес и Ферари отпред, като използва и битката между Верстапен и Хамилтън, при която холандецът излезе извън пистата.

Втори завърши Валтери Ботас, следван от Кими Райконен. Хамилтън остана 4-и, а Верстапен 5-и, след като получи наказание от 10 сек за сблъсък с Фетел на обратния завой. Себастиан загуби най-много от сблъсъка между двамата и в крайна сметка остана 8-и. 

На старта поведе Фетел, който затвори съотборника си Райконен. От това се възползва Ботас, който излезе на 2-а позиция. Отлично стартира Верстапен, който с гумите си ултрасофт имаше повече сцепление спрямо останалите водещи пилоти със софт. Холандецът се озова на 4-а позиция, а на завой 4 изпревари и Кими. Шести бе Рикиардо.

 

 

След 6 обиколки Фетел водеше с 2.5 сек пред Ботас. Следващите бяха в рамките на около 1-2 сек разлика, като Хюлкенбегр и Сайнц бяха 7-и и 8-и, а Магнусен и Грожан допълваха зоната на точките. Ромен бе притискан от Алонсо.

 

 

Хартли бе първият пилот, спрял в бокса в 11-ата обиколка. Пилотът на Торо Росо сложи медиум. Последваха го Магнусен, Сайнц, Хюлкенберг и Грожан. Отпред Фетел увеличи аванса си пред Ботас на 3.5 сек. Верстапен бе на 6.4 сек пред финландеца, а Райконен на още 2.7 сек.

В края на18-ата обиколка Верстапен и Рикиардо спряха в бокса за гуми медиум с идеята да изкарат с тях до финала. Тур по-късно и Хамилтън спря в пита за гуми медиум. Шампионът се върна зад Макс и пред Даниел. В 20-ата обиколка Ботас мина през бокса за нови гуми медиум.

 

 

В следващата обиколка и Фетел смени гуми и се върна на пистата на 1.3 сек зад Ботас. така пресичащата стратегия на Мерцедес проработи. Влизайки в бокса обиколка по-рано, Валтери спечели около 2 секунди спрямо Себастиан, а и самото обслужване от механиците бе с няколко десети по-бързо. Райконен влезе в бокса едва в 28-ата обиколка и се върна на пистата 6-и с медиум, като преди стопа си бе изпреварен от Ботас.

 

 

В 31-ата обиколка обаче стана катастрофа между пилотите на Торо Росо – Гасли и Хартли на обратния завой. Заради инцидента на трасето излезе кола за сигурност. Верстапен и Рикиардо се възползваха от това да сложат нови гуми софт.

 

 

Състезанието бе рестартирано в началото на 36-ата обиколка. В челото не настъпиха промени. Две обиколки по-късно обаче Рикиардо с новите си гуми софт изпревари Райконен и излезе на 5-а позиция. Зад тях бяха Хюлкенберг и Магнусен.

Верстапен продължи да натиска и настигна бързо Хамилтън и веднага опита атака на 5-и завой. Британецът обаче не отстъпи, а Макс излезе в зоната за сигурност. Съответно той загуби позиция спрямо Рикиардо, който на свой ред притисна Люис и го изпревари на спирането в края на обратната права.

 

 

Верстапен пък отново влезе в ритъм и този път мина пред Хамилтън на 4-и завой. Само обиколка по-късно Рикиардо задмина Фетел с лекота на обратната права. Пилотите на Ред Бул буквално летяха и Верстапен атакува и Фетел, но го удари при влизането на обратния завой. Двамата се сринаха до 5-о и 7-о място. Отпред обаче много по-прецизен в маневрите си бе Рикиардо, който изпревари и Ботас на 4-и завой и поведе. Заради предизвикания инцидент Верстапен бе наказан с добавяне на 10 сек към времето му.

 

 

В последните обиколки Райконен притисна Ботас в битката за 2-ото място, като двамата бяха застигнати от Верстапен. Промени в позициите обаче не настъпиха, като Рикиардо спечели състезанието, следван от Ботас и Кими. Верстапен финишира 4-и, но бе класиран 5-и зад Хамилтън, а в края Фетел загуби позиция от Алонсо и едва удържа 8-ото място.