Даниел Рикиардо с Ред Бул записа най-добро време в последната тренировка преди квалификацията за Гран при на Китай днес. В доста неприятното време част от фаворитите изобщо не направиха пълни обиколки, а втори и трети резултат постигнаха Фелипе Маса (Уилямс) и Ромейн Грожан (Лотус).
След като почти цяла нощ валя, пистата бе още мокра за началото, но поне дъждът престана. Температурата бе 14 градуса на въздуха, 16 – на асфалта на старта на сесията в 11 часа местно време. В тренировката трябваше да се уточнят за последно настройките за мокър асфалт, защото и след обяд в квалификацията се очаква дъжд, но пък утре прогнозата е за сухо състезание.
Всички екипи със задвижващи системи на Ферари – Скудерията, Заубер и Маруся – трябваше да проверят работата на новите си батерии, които пристигнаха от Италия за този четвърти поред уикенд. Алонсо е и с нов двигател, както и съперниците му от Мерцедес. Всички те са и с нови системи за генериране на енергията, както и с нови турбокомпресори.
В тренировката можеше да се уточни за последно и поведението на колите в дълги серии, преди да се насочи внимание към квалификационните турове. Данните от вчера показваха отново отлично темпо в дълги серии за пилотите на Мерцедес, след които скоростта на Рикиардо изглеждаше на ниво, както и тази на Фернандо Алонсо с Ферари.
Пистата бе на места суха, някъде доста мокра в началото на последния час подготовка, като пилотите започнаха опознавателни турове с гуми интермедия. Нико Розберг получи съобщение да внимава при тези условия, защото е със спирачките и скоростната кутия за състезанието. При толкова ограничени компоненти в техниката никой не искаше да рискува.
В Торо Росо трябваше бързо да променят малко режимите на работа на двигателите. Себастиан Фетел пък обясни, че съединителят му много превърта и трудно ускорява.
Десетина минути след началото Пастор Малдонадо и Ромейн Грожан с Лотус първи се осмелиха да започнат обиколки. В единия край на пистата отново заваля, 20-тина минути след началото на часа за последна тренировка. На трасето все пак излязоха още пилоти, между които Дженсън Бътън и Фетел, като в тези серии от обиколки най-бърз бе Грожан с 1:54.514 мин. До средата на времето 9 пилоти бяха записали цели обиколки, като фаворитите изобщо не излизаха от боксовете, след като бяха направили по един опознавателен тур в началото.
Рикиардо все пак завъртя нова серия от 2 тура и бързо подобри времето на Грожан, слизайки пръв с 1:53.958 мин. Маса се доближи до това време, а съотборникът му Валтери Ботас бе най-бърз в първия сектор, но се завъртя на 10-ти завой.
Малдонадо бе единственият пилот, който наистина правеше нещо като серия от обиколки, като в 12-ата от тях обаче спря край пистата след нареждане от бокса. Естебан Гутиерес пък се оплака от нестабилност на задната част с новите елементи в задвижващата система както при сваляне на предавките, така и при качване.
17 минути преди края Фетел също направи още едно кратко излизане заедно с Кобаяши, но активността на пистата бе все така почти никаква. Скоростта на Камуи бе толкова ниска, че от бокса му се обадиха, че предните спирачки са с 10 градуса под работната температура, а задните са с 4 под нормата и трябва да ги загрее. Условията на пистата се влошиха още, но в последните десетина минута на трасето се появиха отново за Райконен, Розберг, Магнусен, Фетел. Световният шампион подобри времето си в първите два сектора, но се прибра с проблем в системата за генериране на кинетична енергия, чийто софтуер в бокса трябва да оправят за квалификацията.
Кими направи пълна обиколка с 1 сек под времето на Рикиардо и тя го подреди пети в класирането. Алонсо така и не се появи отново на трасето, а Хамилтън също не записа време, както и Розберг и Магнусен.