Алекс Ринс коментира преминаването си от Хонда в Ямаха. Испанецът призна, че решението да се присъедини към марката от Ивата не е било никак трудно. Ринс също така добави, че подкрепата, която е получавал от Хонда не е била като тази, която преди това е получавал от Сузуки.
Ринс е един от най-популярните пилоти в модерната ера MotoGP. Испанецът направи дебюта си в най-високото ниво на световния шампионат по мотоциклетизъм през 2017 г. с тима на Сузука. Преди това той се представи много силно в по-малките класове Moto3 и Moto2
Ринс остана в Сузуки до оттеглянето на марката в края на миналата година. 27-годишният състезател записа пет победи и повече от 15 подиума с марката от Хамамацу.
Тази година Ринс се присъедини към тима на LCR Хонда. Испанецът финишира втори в Остин, след което триумфира в основното състезание. По този начин той донесе първи успех за Хонда от Гран при на Емилия Романя 2021. Въпреки тази победа, Ринс не бе никак доволен от отношението на Хонда към него.
Ринс претърпя тежка катастрофа по време на спринта на пистата „Муджело“. В резултат на това той счупи десния си крак и претърпя няколко операции. Понастоящем 27-годишният състезател продължава възстановяването и не се знае кога ще се върне на пистата.
В началото на месеца стана ясно, че Ринс ще кара за Ямаха от началото на следващия сезон. Шесткратният победител в MotoGP идва на мястото на напускащия Франко Морбидели. На мястото на испанеца пък идва Йохан Зарко.
Ринс призна, че решението да премине в Ямаха не е било особено трудно. Испанският състезател призна, че се е възползвал и от клауза в договора, която позволява да напусне предсрочно тима на LCR Хонда, ако получи оферта от даден производител.
„Честно казано, не искам да казвам, че беше толкова трудно да взема решението. Все пак не беше лесно [да напусна LCR], обясни Ринс.
„Подкрепата на Хонда не е като тази в Сузуки. Моят договор с [Хонда] е официален и заводски. Въпреки това отношението на тази марка към мен не беше толкова добро“, продължи Ринс. „Не беше лесно [да напусна LCR], защото се чувствам много добре в отбора, а Лучо [Чекинело] е страхотен човек. Но в крайна сметка има коренна разлика в това да си в заводски отбор, отколкото в сателитен“, каза още пилотът на LCR Хонда.
Макар че напуска екипа на Лучо Чекинело в края на годината, Ринс ще даде всичко от себе си в оставащите стартове за сезон 2023
„Много се вълнувам за предстоящия сезон и за новия отбор, но все пак тази година има състезания. Ще се опитам да се върна възможно най-скоро и да дам моята обратна връзка на Хонда и Лучо, защото те наистина се борят. Смятам, че съм опитен пилот. Затова бих искал да се върна възможно най-скоро, за да им помогна да стигнат обратно до върха“, завърши Алекс Ринс.
I’m more confortable on the bike to be honest 😅 Las carreras se ven mejor desde la moto la verdad 😅 https://t.co/9M2vhHUbcy
— Alex Rins (@Rins42) August 20, 2023