Мерцедес не са получили предимство в представянето си заради теста с Пирели на пистата Каталуния след Гран при на Испания, заяви шефът на екипа от Бракли по време на изслушванията пред Международния трибунал днес в Париж. Англичанинът призна, че е неизбежно екипът да се сдобие с някаква информация по време на изпитанията, но тези данни, твърди той, не водят до нещо повече.
Според Браун екипът му просто няма как да се е възползвал от информацията от конкретния тест.
– Не виждам как (би могло да стане). Не знаехме какви са гумите; не знаехме какви са целите на Пирели. Винаги работим на принципа, че липсата на информация е по-добра от лошата информация. Не виждам как бихме могли да използваме данните от конкретните изпитания – заяви Браун по време на кръстосан разпит.
Той разясни също така, че телеметрията е работели, заради сигурността на колата, но събраните от сензорите данни са архивирани на отделен сървър в базата в Бракли. Целта е да се подсигури отборът, че тази информация няма да бъде използвана по никакъв начин. На настояване от страна на адвоката на ФИА Марк Хауард, че използването на кола от настоящия сезон е предимство, Браун каза, че това просто не може да бъде избегнато.
– Този аспект бе обмислен, когато получихме разрешение от ФИА да направим теста. Но не бива да се раздухва излишно – допълни той.
Англичанинът поясни още, че за него мнението на рейс директора Чарли Уайтинг е окончателно по различни спортни въпроси – включително този за изпитанията с Пирели. Той посочи, че именно Уайтинг се справя с всякакви възникнали проблеми по пистите. Фактът, че след първоначалната размяна на имейли относно изпитанията не е последвала допълнителна комуникация бе коментиран от Браун като обичаен – подобно развитие на събитията не е нещо извънредно според него. На въпроса дали винаги търси мнението на Уайтинг писмено, шефът на Мерцедес отговори:
– Не. Особено по време на събитие, състезателен уикенд – това не е практично.
В същото време Мерцедес изразиха съжаление, че са допуснали пилотите им Нико Розберг и Люис Хамилтън да карат с необозначени каски по време на теста. Това бе прието като знак, че тимът се е постарал да прикрие изпитанията. По време на изслушването обаче стана ясно, че според екипа към отделни аспекти от ситуацията е трябвало да бъде подходено по различен начин.
– В ретроспекция виждаме откъде е породена подозрителността на другите тимове – обясни адвокатът на Мерцедес Пол Харис. – Съжаляваме за решението пилотите ни да носят черни шлемове и се извиняваме. Имахме определени причини за това – поради липсата на охрана. Напълно сме наясно, че тази част от случилото се поражда съмнения и съжаляваме за това.
Рос Браун пък каза още, че Мерцедес са питали Пирели дали други екипи от Формула 1 са канени на теста:
– Да, сторихме го. В едно от посланията си [Андрю] Шовлин попита дали някой от останалите отбори ще присъстват на теста.