Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Розберг и Мерцедес с първи полпозишън

Розберг и Мерцедес с първи полпозишън

112
0
Фернандо Алонсо

Първият полпозишън в кариерата си спечели Нико Розберг днес на пистата край Шанхай. Така за първи път след завръщането си във Формула 1 болид на Мерцедес ще потегли от първа позиция в утрешния трети кръг от първенството за 2012 г. Второ време записа Люис Хамилтън (Макларън Мерцедес). Той обаче ще стартира седми заради смяна на скоростната кутия. По този начин до Нико ще бъде вторият Мерцедес с Михаел Шумахер. Зад тях ще тръгнат направилите отлична квалификация днес Камуи Кобаяши (Заубер Ферари) и Кими Райконен (Лотус Рено). На трета редица ще са Дженсън Бътън (Макларън) и Марк Уебър (Ред Бул Рено).

Квалификацията започна при температурата на асфалта от последната тренировка – 26 градуса. Но облаците ставаха все по-гъсти, настилката се охлаждаше и това създаде много проблеми, но не и за Розберг.

В първата част фаворитите традиционно ползваха само по-твърдия тип гуми – медиум, като с тях Уебър бе най-бърз само в един квалификационен тур. Съвсем близък до неговия резултат постигна и Бътън, чиято най-добра обиколка бе едва трета по ред в дълга за квалификация серия. Хамилтън бе с трето време, а зад него се нареди Шумахер.

Както се очакваше, Ферари сложиха меки гуми още в първата фаза и Маса записа най-добро време. В Лотус също поставиха меки гуми върху колата на Ромейн Грожан и той го изпревари, преди Алонсо, а след това и Перес да запишат топвремена със софт. Любопитно Камуи Кобаяши реши да рискува и не излезе на пистата със софт като пилотите на Макларън, Мерцедес, Ред Бул и Кими Райконен.

От борбата заедно с пилотите на малките тимове отпадна и Жан-Ерик Верн с Торо Росо, който остана на 0,8 сек от 15-ия в класирането Себастиан Фетел!

Хайме Алгерсуари, с когото си говорихме преди квалификацията, бе готов да се обзаложи, че и двете коли на Ферари няма преминат втората фаза и това бе наистина крайно любопитна тема в Q2.

Алонсо започна работа с меките гуми от първата част и бе на 0,7 от топвремето на Розберг. Перес също бе с използвания вече софт и логично – по-бавен от Кобаяши. Маса блокира на фибата преди дългата права и директно отиде за втория чифт софт.

Асфалтът се охлади до 24 градуса и Фетел и Уебър видимо не бяха бързи с меките гуми в тази втора фаза. Те дадоха съответно 6-о и 9-о време (!) и се прибраха в бокса. Алонсо и Маса без забавяне сложиха по нов комплект гуми, за да се борят за оставане във финалната фаза. Алонсо направи поредния топтур и в крайна сметка зае десето място, и то за сметка на Фетел, който заедно с Уебър също трябваше да излезе за втори път в Q2 на пистата, защото темпото на пилотите на Заубер и Лотус Рено бе заплашително високо.

Уебър направи най-бързия тур, но шампионът остана извън топ 10, което бе сензация. Зад него на малки разлики се подредиха Маса, Пастор Малдонадо, Бруно Сена, Пол ди Реста и Нико Хюлкенберг! В пресцентъра тръгна обсъждане кой корпус избран от пилотите на Ред Бул е по-добрият.

Във финала само лидерите от Макларън (в лицето на Хамилтън, Бътън също се застрахова с два опита в Q2) и Мерцедес имаха по два чифта нови меки гуми, както и великолепният Кими, когато започнаха първите опити. Пистата изстина още малко и Нико бе предупреден да има предвид това. Германецът очевидно се справи, и то фантастично, защото записа супервреме: 1:35.121, което бе с цели 0,6 под резултата на Уебър от Q2.

В решителните финални опити на всички Уебър бе на повече от секунда от този резултат при вече 22 градуса на пистата. Нико пък слезе от колата си!

С второ време от първия си опит остана Хамилтън, пред Михаел Шумахер, който попита по радиото какво точно време е дал Нико, чийто тур наистина бе феноменален в края на неговата квалификация №111 във Формула 1.