Начало WRC News Рованпера с почти минута аванс пред Еванс, Нювил и Танак катастрофираха

Рованпера с почти минута аванс пред Еванс, Нювил и Танак катастрофираха

616
0
Кале Рованпера
Кале Рованпера; снимка: Тойота

Кале Рованпера води с почти минута пред съотборника си в Тойота Елфан Еванс след първия пълен ден на рали Кения, трети кръг от световния шампионат за 2024 г. Такамото Кацута допълни топ 3 с третия Ярис WRC. Хюндай преживя катастрофален ден, след като и тримата пилоти на екипа – Тиери Нювил, От Танак и Есапека Лапи – отпаднаха от петъчната битка. Белгиецът и естонецът катастрофираха, а победителят от рали Швеция бе с повреда на скоростната кутия.

Рованпера каза в края на петък, че планът му е бил да извлече максимума от стартовата си позиция.

„Мисля, че се справихме добре с темпото. Можех да натискам сериозно, когато условията бяха добри. Следобед се грижих за колата и гумите, но пак записахме прилични времена. Ралито е дълго и дори аванс от почти минута не е толкова много тук, защото всичко може да се случи“, коментира още Рованпера

Еванс също каза, че е внимавал, защото в Кения „много лесно може да се случи нещо, както видяхме днес“.

„Аз се борех с баланса на автомобила си и на места бях може би твърде консервативен. Промените по време на сервиза бяха в правилната посока“, добави уелсецът.

Нювил удари камък в третата отсечка от ралито и остана по джанта, докато успее да поправи нещо в задната дясна част на колата си

„Спуканата гума ни коства най-много време. Следобед имаше момент, в който напълно изгубих управлението и се оказах на две колела, но за щастие се отървахме. Ще трябва да продължим да се борим утре“, обясни Нювил, който все пак завърши деня четвърти.

Танак определи своя инцидент като „нищо особено“л

„Камъкът беше полускрит и не можах да реагирам навреме, защото пътят беше тесен с бордюри отстрани. Нямаше къде да отида. Самият камък бе твърде голям и ни изхвърли настрани. Ударих се и това причини допълнителни щети по колата“, каза още световният шампион за 2019 г.

Лапи сподели, че проблемът му постепенно се е задълбочавал. Първоначално оставал само с предно предаване след ускорение, докато накрая не можел вече нищо да направи.