Пилотът на Мерцедес Нико Розберг заяви днес след обяд на пистата край Абу Даби, че промяната в гумите това лято всъщност е била много по-сериозна, отколкото се твърди. Вероятно тя е една от причините тимът му да няма същия шанс да се бори за първи позиции и победите, които печелеше преди лятната пауза.
Куриозно е, че именно работата на Мерцедес бе една от причините гумите да се променят заради прекомерно износване!
На малка среща с ограничен кръг от медии Нико бе попитан от Михаел Шмид от AMS дали с тази промяна може да си обясним откъсването на Себастиан Фетел във втората половина на сезона.
– Едва ли само те са причината, защото той направо лети все по-напред и по-напред. Със сигурност успяха много да подобрят колата, а Себ е във великолепна форма. Мисля, че и Лотус напреднаха много. На практика се изравниха с нас, но основната причина да нямаме шанс за победи и първи позиции е, че Ред Бул отидоха много, много напред – обясни Розберг.
На въпрос на ClubS1 има ли от пилотска гледна ясно осезаема разлика в работата на гумите преди промяната и след това и каква е тя, Нико бе повече от обстоятелствен:
– Има, и то много сериозна. Задните гуми станаха много по-твърди, издръжливи, докато предните – много крехки и трудни за контролиране. Лично за мен това се превърна в голям проблем, особено в квалификациите, защото балансът с тях е изключително труден. В състезанията нещата са малко по-леки, тъй като там все пак изграждам някак ритъм с повече гориво колата по принцип е различна.
На този фон за Нико бе трудно да обясни защо се справи все пак по-добре на писти, които натоварват повече именно предните гуми и тяхното запазване е определящо за успеха.
С усмивка каза, че вероятно се е старал повече. След това сериозно се върна към общото развитие на шампионата тази година, в който той и Мерцедес наистина имаха по-важна роля преди лятната пауза:
– Всички виждаме как тях (Peд Бул – б.р.) всяка нова промяна ги прави по-бързи и по-бързи и се откъсват все по-далеч и по-далеч.
Нико обясни, че в същото време неговият болид е загубил част от предимствата си спрямо съперниците, като скоростта на правите например, където беше хегемон, а сега не е така – F1 W04 често е зад Ред Бул, Лотус.
Германецът каза още, че за него да работи с Рос Браун през последните години е било истинско удоволствие и наистина той е невероятен специалист, който отлично подрежда всички части от техническия екип, техните връзки и т.н. Нико обаче избегна обсъждането на слуховете за напускането на англичанина, казвайки, че няма нищо потвърдено и не би искал да коментира спекулации.
В заключение пилотът на Мерцедес обеща все пак много вълнуващ двубой с Ферари за второто място в конструкторския шампионат.