Начало Избрани Ръсел с неочаквана победа в Австрия след удар между Верстапен и Норис

Ръсел с неочаквана победа в Австрия след удар между Верстапен и Норис

5533
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел бе неочакваният победител в Гран при на Австрия, след като Макс Верстапен и Ландо Норис се удариха в битка за лидерството на пистата Ред Бул Ринг. Зад пилота на Мерцедес се класираха Оскар Пиастри и Карлос Сайнц.

Преди старта на състезанието Джордж Ръсел блокира колелата на своя Мерцедес в трети завой на пистата Ред Бул Ринг. Той поиска отборът му да провери управлението в болида, което механиците сториха. Свалиха носа на неговия FW15 и в крайна сметка от тима казаха, че всичко е наред с автомобила.

Официалната прогноза бе за 10% шанс за дъжд. Температурата на пистата бе 48 градуса, тази на въздуха – 29 градуса.

Всички на стартовата решетка бяха с гуми медиум. Само Жуаню Гу, който тръгна от пита, бе с хард. При потеглянето Макс Верстапен поведе, Ландо Норис зае втората позиция, а Люис Хамилтън изпревари Ръсел. Шарл Льоклер влезе в бокса, за да смени предното си крило. То бе счупено при удар с Оскар Пиастри в началото. Пилотът на Макларън каза, че е бил избутан от Серхио Перес.

За по-малко от обиколка Верстапен избяга на повече от секунда пред Норис. Ръсел и Хамилтън водеха битка за третото място, в която в крайна сметка надделя Джордж

Стюардите отбелязаха инцидент между Люис и Карлос Сайнц от началото на надпреварата, който остана без последствия. Испанският пилот на Ферари изпревари седемкратния световен шампион за четвъртото място в седмия от общо 71 тура. В този момента преднината на Верстапен вече бе над 3,2 сек.

В 11-ия тур започнаха ранните спирания в бокса. Даниел Рикиардо и Кевин Магнусен бяха първите в пита, като те сложиха твърди гуми. Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен се сбутаха в битката за 15-то място и двамата излетяха от пистата. Датчанинът получи от тима инструкция да пази гумите и попита само той ли ще ги пази. Льоклер пък за втори път влезе в пита. Сложи гуми медиум и бе последен, след като потъна в началото заради инцидента с Пиастри.

В 19-ата обиколка преднината на Верстапен достигна почти 6 секунди. На Норис му казаха, че като че ли гумите хард не работят добре. Той бе на 4,3 сек пред Ръсел.

Хамилтън и Перес влязоха в бокса в 22-ата обиколка, като и двамата сложиха гуми хард. Удар между Джоу и Алонсо, който се разглеждаше от стюардите. Те проверяваха и дали Хамилтън е настъпил бялата линия. Сайнц също премина през бокса (също сложи хард). В следващия тур това сториха Верстапен и Норис. Пиастри излезе пръв, но той бе без спиране в бокса. В 25-ата обиколка Хамилтън получи наказание от 5 секунди за настъпването на бялата линия, а Пиастри влезе в бокса.

Верстапен се върна начело след спиранията в бокса с преднина от 6,6 сек пред Норис. Стюардите разследваха излизането му пред пилота на Макларън в питовете

Перес бе поредният пилот с наказание – 5 секунди за превишена скорост в питлейна. В 34-ата обиколка Льоклер за трети път мина през пита и сложи гуми медиум. Два тура след двубоят между съотборниците в Алпин пак се сбутаха и Пиер Гасли изхвърча от пистата, след което ядосано питаше по радиото защо съекипникът му го е и изблъскал.

„Не знам какво става, но изведнъж гумите са с ужасно поведение“, обади се Верстапен по радиото.

Това като че ли не повлия особено на темпото на пилота на Ред Бул, който бе на 7,2 сек пред Норис. През това време състезателният инженер на Льоклер го окуражаваше, казвайки му, че трудно ще стигне до точките, но не трябва да се отказва. Норис също като Верстапен каза, че гумите му започват да се износват.

Ръсел мина през бокса в 47-ата обиколка. В следващия тур същото стори и Сайнц, а Пиастри изпревари Хамилтън за третото място. В 50-ия тур редът бе Верстапен, Норис, Пиастри, Хамилтън, Ръсел, Сайнц, Перес, Хюлкенберг, Магнусен, Рикиардо.

В 51-ата обиколка Верстапен и Норис влязоха в пита. Макс взе медиум, а механиците на Ред Бул се забавиха необичайно дълго – 6,5 сек

Имаше проблем със свалянето на задна лява гума, а след това се получи допълнително забавяне с потеглянето. Ландо също взе медиум, но нов и започна да дава най-добри сектори. Джанпиеро Ламбиазе успокои Верстапен, че всичко е наред и да не се притеснява. През това време питът на Перес бе 8,5 сек. На пистата разликата между Макс и Норис бе под секунда.

Норис атакува, Верстапен успя да се защити. Пилотът на Макларън протестира, че движението на съперника му е било след маневрата. От тима му казаха, че ще го сведат до знанието на рейс директора.

„Сякаш нещо ѝ има на колата, човече! Нямам сцепление“, оплака се Верстапен по радиото.

Разликата между Макс и Ландо бе половин секунда в 58-ата обиколка. Норис получи предупреждение от рейс контрола за нарушение ограниченията на трасето. В 59-ия тур пилотът на Макларън атакува, излезе пред съперника от Ред Бул, блокирайки колелата, но Верстапен си върна позицията и каза по радиото, че Ландо го е избутал от пистата.

Рейс контролът отбеляза инцидент с Норис за нарушение границите на пистата, докато пилотът на Макларън отново протестираше по радиото, че Верстапен се движи опасно при спиране. Нарушенията на британеца на ограниченията на трасето вече бяха разследвани от стюардите.

Следващата атака бе в 63-ия тур. И двамата почти излетяха от пистата, но Верстапен надделя. Норис искаше лидерството с основанието, че колата му е била по-напред при маневрата.

При поредната атака на Норис в 64-ата обиколка се стигна до удар и спукани гуми. В този момент Ландо получи 5 секунди наказание за нарушение границите на пистата

Ръсел неочаквано се оказа лидер пред Сайнц и Пиастри. Верстапен се прибра в бокса, стюардите вече разглеждаха ситуацията с Норис, чиято задна дясна се разкъса напълно, докато стигне до пита, където отпадна. През това Пиастри атакува Сайнц и взе второто място.

Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. От Мерцедес се обадиха на Ръсел, че може да спечели. Той ги сряза да не му говорят по радиото.

Ситуацията между Верстапен и Норис бе разследвана от стюардите и те наказаха Макс с 10 секунди за причиняване на инцидент.

Ръсел спечели след безпроблемни последни обиколки, а Фредерик Васьор първо отиде при Тото Волф да го поздрави. Пиастри взе второто място, а Сайнц зае последното стъпало на почетната стълбичка. Верстапен бе пети, следван от Хюлкенберг, Перес, Магнусен, Рикиардо, Гасли.