Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел на полпозишън, Мерцедес окупира първа редица за Гран при на Великобритания

Ръсел на полпозишън, Мерцедес окупира първа редица за Гран при на Великобритания

5147
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел; снимка: Мерцедес

Джордж Ръсел спечели първата позиция за Гран при на Великобритания. До него на първа редица ще е съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън. Трети се нареди Ландо Норис (Макларън).

Стюардите разследваха между последната свободна тренировка и квалификацията криволиченето на Даниел Рикиардо в питлейна при прибирането му по време на сесията по-рано. Оказа се, че от тима му Виза РБ го инструктирали да поддържа температура в гумите си. В алеята пред боксовете обаче имаше хора от различни отбори, помощен персонал и въпреки всичко това поведение не бе безопасно. При изслушването Рикиардо казал, че разбира защо действията му „не изглеждали добре отстрани“. Той получи официално предупреждение.

Във Ферари решиха в крайна сметка да заложат на конфигурацията от Имола за остатъка от уикенда. До последната тренировка Шарл Льоклер и Карлос Сайнц бяха с различни настройки, правейки сравнителни тестове на SF-24. След всички събрани данни от тима решиха, че ще се върнат към варианта от Имола.

Рискът за дъжд за квалификацията бе 60% като според прогнозата можеше да превали 10 минути след началото на Q1. Температурата на въздуха бе достигнала 13 градуса, тази на пистата – 21 градуса. Над пистата в началото на първия квалификационен сегмент се появи слънце.

На пистата се бе появила почти суха ивица, но в началото на Q1 нямаше желаещи да рискуват – първите опити бяха с интермедии. Първото време в таблицата бе на Логат Сарджънт – 1:40.215 мин

Ландо Норис се изпързаля при началния си опит за бърза обиколка. В Хаас бяха решили да изчакат пистата да изсъхне повече. След първите серии начело бе Макс Верстапен с 1:37.518 мин. Норис бе втори – на 0,089 сек от него. Люис Хамилтън заемаше третото място (+0,241 сек). Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг бяха единствените пилоти без времена. Заедно с тях под чертата бяха още Пиер Гасли, Сарджънт и Даниел Рикиардо.

Шарл Льоклер бе първият пилот, който сложи гуми за суха писта. Монегаскът настоя по радиото, че разрушава интермедиите напълно излишно. Той бе убеден, че с гумите за сухо ще е с две секунди по-бърз. Валтери Ботас сложи софт, същото сториха още Серхио Перес, Карлос Сайнц, Юки Цунода. Перес изхвърча от пистата 7:30 минути преди края на Q1 и първият квалификационен сегмент бе спрян. В този момент подреждането бе Хамилтън, Ръсел, Пиастри, Верстапен, Норис, Магнусен, Льоклер, Алекс Албон, Ланс Строл, Перес.

Перес се обади по радиото, че трябва само да го избутат, тъй като асфалтовата ивица е съвсем близо. От питуола на Ред Бул му отговориха, че това би се счело за външна помощ и няма да има право да продължи в квалификацията. Накрая слезе и маршалите прибраха колата на безопасно място.

Всички сложиха софт за последните 7 минути и половина на Q1. Имаше предупреждения по радиото, че времето може да се промени бързо

Над част от пистата се събираха тъмни облаци, другаде бяха по-светли, в далечината небето бе дори чисто. Рикиардо се обади по радиото, че вятърът се е засилил.

Почти всеки следващ завършен тур със софт бе по-добър от предходните. Верстапен изхвърча от пистата и прелетя през чакъла на излизане от старт-финалната права. Магнусен направи същото пак там. Макс изруга по радиото „проклетия дъжд“. Той бе 15-ти, със следващия си бърз тур даде трето време. Начело бе Пиастри, зад когото се нареди Сайнц, изместил Норис трети. Строл излезе втори преди Албон да заеме това място. След това Хамилтън и Ръсел дадоха първо и второ време пред Сайнц, Пиастри, Албон. Льоклер изскочи трети. В крайна сметка след френетичните последни обиколки след Q1 не продължиха излетелият Перес, Ботас, Магнусен и Естебан Окон.

В началото на Q2 в питлейна за пореден път стана задръстване и отново имаше болиди, които се опитваха да влязат във вече образувалата се опашка

Опасността от дъжд като че ли се размина за момент, но никой не се наемаше да предскаже времето. Верстапен се оказа с повреди по пода от прелитането през чакъла в Q1. След първите бързи серии във втория квалификационен сегмент начело бе Норис, следван от Сайнц и Пиастри. Под чертата бяха Льоклер, Гуаню Жу, Рикиардо, Сарджънт и Ръсел. Пилотът на Мерцедес даде девето време и бе близо до границата на отпадане. В зоната на отпадащите се озоваха Строл и Цунода, а Ръсел бе върнат назад до 11-то място. Със следващия си бърз тур Льоклер записа осмо време. Сайнц бе излязъл пръв с 1:26.945 мин.

Нико Хюлкенберг оглави класирането с 1:26.487. Ръсел накрая направи наистина добра обиколка и излезе пръв, Хамилтън бе зад него. И двамата бяха прескочени от Норис. Льоклер вече бе в зоната на отпадащите и получи съобщение, че подобрението на пистата е с цяла секунда. Шарл излезе седми, докато Пиастри се нареди втори. Верстапен бе избутан под чертата, но с финалния си опит даде шесто време. Така Льоклер отново се оказа застрашен и бе изваден от по-нататъшно участие в квалификацията от Строл, който даде десети резултат. От Q2 отпаднаха Льоклер, Сарджънт, Цунода, Жу и Рикиардо.

От Ред Бул потвърдиха, че Верстапен има дори повече повреди по колата, отколкото се смяташе първоначално. Албон излезе пръв в Q3, последван скоро и от останалите, класирали се в топ 10 пилоти, но не направи бърз тур

Верстапен записа 1:26.350. Пиастри бе по-бърз с 0,113 сек. Норис подобри постижението на съотборника си с 0,207 сек. Хамилтън даде най-добри първи и трети сектор и отиде втори, но отстъпи с позиция назад, след като Ръсел изпревари Норис с 6 хилядни от секундата по-добро време. Редът след тези серии бе Ръсел, Норис, Хамилтън, Пиастри, Верстапен, Хюлкенберг, Сайнц, Строл, Алонсо и Албон без време.

Три минути преди края на Q3 пилотите в топ 10 излязоха за последните си бързи опити в квалификацията. Верстапен сбърка в първия сектор, овладя колата, но се забави. Записа четвърто време. Хамилтън даде 1:25.990 мин. Ръсел подобри това време с 0,171 сек. Норис не довърши бързия си тур. Ръсел спечели полпозишъна пред Хамилтън и Норис. Верстапен остана четвърти, следван от Пиастри, Хюлкенберг, Сайнц, Строл, Албон и Алонсо.