Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Световният съвет одобри F1 календара и виртуалния сейфти кар, махна двойните точки

Световният съвет одобри F1 календара и виртуалния сейфти кар, махна двойните точки

134
0

Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА одобри на заседанието си в Доха (Катар) календара за Формула 1 за сезон 2015 г., въвеждането на подобна на кола за сигурност виртуална система и премахна двойните точки в шампионата.

Решенията на съвета за Формула 1 са следните:

Потвърждава календара на Формула 1 за 2015 г. в следния му вид:

15 март

Гран при на Австралия

29 март

Гран при на Малайзия

12 април

Гран при на Китай

19 април

Гран при на Бахрейн

3 май

Гран при на Корея (*)

10 май

Гран при на Испания

24 май

Гран при на Монако

7 юни

Гран при на Канада

21 юни

Гран при на Австрия

5 юли

Гран при на Великобритания

19 юли

Гран при на Германия

26 юли

Гран при на Унгария

23 август

Гран при на Белгия

6 септември

Гран при на Италия

20 септември

Гран при на Сингапур

27 септември

Гран при на Япония

11 октомври

Гран при на Русия

25 октомври

Гран при на САЩ

1 ноември

Гран при на Мексико

15 ноември

Гран при на Бразилия

29 ноември

Гран при на Абу Даби

* Гран при на Корея трябва да бъде потвърдена допълнително

 

Спортни правила:

– точките и за двете титли няма да се удвояват във финалното състезание от шампионата;

– след консултация с отборите, които повдигнаха множество притеснения за безопасността, правилата за старт от място след кола за сигурност се отменят;

– виртуален сейфти кар (Virtual Safety Car – VSC): въвеждането на VSC системата бе одобрено след тестовете й в последните състезателни уикенди на 2014 г. Процедурата ще бъде задействана по нареждане на директора на състезанието. По принцип тя ще се използва, когато има нужда от двойни жълти знамена в част от трасето и състезатели или официални лица са в опасност, но условията са такива, че не изискват излизането на кола за сигурност.

– преустановяване на състезание: при преустановяване на състезание изходът на питлейна ще се затваря и всички автомобили ще трябва бавно да влязат в питлейна, а не да се връщат на стартовата решетка. Първият, пристигнал в питлейна болид, ще се отправи директно към изхода, останалите ще формират редица зад него;

– ако член на екипа или оборудване на отбора все още е на грида при показването на сигнал за 15 секунди, то пилотът на съответния автомобил ще трябва да стартира от питлейна; при неизпълнение на това условия на пилота ще бъде налагано наказание 10 секунди в бокса;

– смяната на цялостна задвижваща система вече няма да подлежи на наказание – вместо това ще се налагат натрупващи се санкции за всеки отделен сменен компонент; ако бъде наложено наказание с лишаване от места на грида и то не може да бъде изпълнено изцяло, остатъкът ще бъде приложен под формата на времева санкция по време на състезанието (а не в следващата надпревара, както бе досега);

– ако бъде сметнато, че болид е пуснат опасно от бокса, ще бъде налагано наказание 10 секунди в пита по време на състезанието;

 

Световният съвет насрочи официално следващата среща на Стратегическата група за Формула 1 за 18 декември. Тогава отборите отново ще разискват мерки за намаляване на разходите, как автомобилите да станат по-бързи и по-сложни за управление и ще прегледат спортните и техническите правила с идеята за опростяването им, където е възможно.