Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 С новите правила колите в F1 ще губят значително по-малко притискане, когато...

С новите правила колите в F1 ще губят значително по-малко притискане, когато следват друг болид

301
0
предно крило,Рейсинг Пойнт

Колите във Формула 1 следващия сезон би трябвало да губят с 1/3 по-малко притискане, когато следват друг болид заради промените в правилата. Това прогнозира техническият директор на ФИА Николас Томбазис.

От следващия сезон предните крила на болидите ще бъдат по-опростени, като се премахват малките елементи над основните на крилото, както и допълнителните крилца към страниците. Дефлекторите се изтеглят с 100 мм напред, височината им се намалява със 150 мм, и се премахват всички сложни елементи по тях.

Това би трябвало да позволи на колите да се следват по-лесно една с друга, като самите те би трябвало да разполагат с по-малко притискане. Според Томбазис в момента колите губят около 30% от притискането си, когато се движат зад друга кола. А надеждите са за 2019 г. тази стойност да бъде намалена с 1/3 – до 20%.

Николас твърди още, че промените в правилата за аеродинамиката за следващия сезон са били наложителни, тъй като без тях и с активното развитие на колите, изпреварванията биха станали още по-трудни спрямо сега. Той смята, че с измененията изпреварванията през 2019 г. ще са по-лесни, но никой не очаква да има борба на пистата като в GT сериите.

Промените за следващия сезон получават подкрепа от техническия директор на Уилямс Пади Лоу, който смята, че те са в правилната посока по отношение на улесняване на изпреварванията.

Според Франц Тост от Торо Росо изпреварванията догодина няма да станат много по-лесни, въпреки че мръсният въздух зад колите ще бъде по-малко. Той е на мнение, че още до началото на следващия сезон колите ще разполагат със същото притискане, както през тази година.

Подобно становище изрази и Макс Верстапен от Ред Бул, според който симулациите на тима относно колите за 2019 г. показвали почти същите нива на притискаща сила като тазгодишните.