ГП на OAE след:
Последно състезание: Бразилия

С рали “Траянови врати” стартира шампионата

25.04.2005 | Автопрес 2001 | коментара Едва ли някой е очаквал такъв наплив на качествени автомобили в не особенно голямото по размер и организация рали “Траянови врати”, което откри републиканския шампионат на рали. 46 участника, 4 Субару Импреза, 4 Мицубиши Лансер, куп опели, рена и ситроени и едва седем лади е нещо, което трбява да се запише като може би поврат в рали-историята на страната.


Трасето беше подбрано в изключително компактен формат, двете изпитания за класиране – Мухово /29,2 км/ и Славовица /18,5 км/ се пробягаха по два пъти и всичко приключи само за няколко часа – ето още едно от модерните веяния на времето. Общата дължина на маршрута беше 156,6 км, Икономия на средства, време и пари, неща от които всеки се нуждае.


Ралито се провежда за втора година, но тази е включено в календара на Българската федерация по автомобилен спорт като първи кръг от националния рали-шампионат. През миналата година тук триумфира екипажът Георги Танев - Румен Манолов.


Още от старта на тазгодишното издание първите ни пилоти навиха масура до край – в първия скоростен етеп екипажите на Димитър Илиев и шампиона за 2004 г. Крум Дончев дадоха равни времена – по 17:14,7 мин. Но не бяха най-бързите – пилотът на ОМВ – Ясен Попов им сложи почти осем секунди. Той продължи в същото темпо и във втория етап, където отново бе най-бърз, не пусна никого пред себе си и в третия. В четвъртия етап екипажът имаше сериозен проблем, завъртя се, колата загасна и загубиха близо 16 сек. За техен късмет натрупаното от предните етапи се оказа достатъчно и те финишираха с минималната преднина от 1 сек. Зад екипажът на ОМВ вреше и кипеше, като най-здрави нерви показа шуменския пилот Данчо Данчев. Напрежението и неравностите по асфалта взеха своето – отлично управлявалия своето Пежо Саксо Георги Янакиев-младши спука гума в последния етап и това го изпрати много назад във финалното красиране.


С много фенове по трасето беше атрактивният пилот и пистов шампион Илия Царски. Той се яви с чисто ново ФИАТ Пунто и явно имаше проблеми в първата част с него, най-вече в промяната на стила си от каране на автомобил 4х4 на автомобил с предно предаване. Във втората част той започна да усеща по-добре колата и показа сериозно подобрение на времената, като спечели последния скоростен етап. В неговия клас и група, обаче, имаше доминиращ пилот – Румен Дунев с Форд Пума. Софиянецът успя да се наложи в битката за първото място в група “А” с преднина от 8,3 сек.


Класиране:


Генерално –


1. Ясен Попов – Дилян Попов – Мицубиши Лансер – 56:01,3 мин.,


2. Данчо Данчев – Златан Илиев – Субару Импреза – на 1 сек.,


3. Димитър Илиев – Янаки Янакиев – Мицубиши Лансер на 32,6 сек. от победителя,


4.Радослав Козлеков – Петър Сивов – Мицубиши Лансер – на 33,3 сек.,


5. Георги Танев – Бойко Игнатов – Субару Импреза – на 44,2 сек.,


6. Румен Дунев – Христо Христов – Форд Пума 1600 S – на 1:23,2 мин.




Група “Н” –


1. Ясен попов,


2. Данчо Данчев,


3. Димитър Илиев.




Група “А” –


1. Румен Дунев,


2. Илия Царски – Лазар Тевекелиев,


3. Турал Метков – Христо Попов – Ситроен Саксо VTS.


Препоръчваме ви:

Вашите коментари

Напиши коментар

Правила за писане на коментари

Горещи Оферти