Карлос Сайнц спечели полпозишъна за Гран при на САЩ. Втори и трети се класираха съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер (който е с наказание за смяна на двигател и турбо) и Макс Верстапен (Ред Бул).
Час преди сесията за разпределение местата на стартовата решетка Кристиан Хорнер събра отборите на Ред Бул и Алфа Таури, за да им съобщи тъжната новина, че собственикът им Дитрих Матешиц е починал. Австрийският милиардер боледувал от доста време. Той бе на 78 години. Отборите изказаха съболезнованията си към Ред Бул. От Мерцедес нарекоха Матешиц „един от най-великите и най-големи визионери-бизнесмени в света. Това, което Дитрих Матешиц направи за Формула 1, е безпрецедентно“.
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 22, 2022
В началото на Q1 температурата на въздуха бе достигнала 30 градуса, тази на пистата бе 37 градуса. Първите пилоти на пистата Circuit of the Americas бяха състезателите на Уилямс и Хаас
Първото време бе на Мик Шумахер – 1:37.816 мин. Скоро всички пилоти бяха на пистата, изборът за гуми бе само един – софт.
Макс Верстапен оглави класирането с 1:35.864 мин. Серхио Перес остана на 0,299 сек от съотборника си. Шарл Льоклер подобри постижението на Макс с 0,069 сек (1:35.795).
След това Люис Хамилтън записа трето време (+0,353 сек). Карлос Сайнц обаче излезе пръв – с почти половин секунда по-добро постижение от това на съотборника му (1:35.297 мин). След като всички записаха времена пък в зоната на изпадащите бяха Николас Латифи, Юки Цунода, Алекс Албон, Даниел Рикиардо и Кевин Магнусен.
It’s Carlos P1 and Charles P2 for the moment 👊
7 minutes left into #Q1. #USGP pic.twitter.com/emSpdlmcRI
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) October 22, 2022
През последните 4 минути на Q1 на пистата стана пренаселено – само пилотите на Ред Бул и Ферари си останаха в боксовете. Битката за продължаване в следващия квалификационен сегмент продължи и след карирания флаг, тъй като редица състезатели все още бяха в бързи обиколки. В крайна сметка под чертата останаха Магнусен, Рикиардо, Мик Шумахер (който се завъртя), Латифи и изненадващо Естебан Окон.
Racing or qualifying? The final moments of Q1 are a busy time 👀#USGP #F1 pic.twitter.com/f9AUTUhhAT
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
🏁 ELIMINATED IN Q1 🏁
Magnussen
Ricciardo
Ocon
Schumacher
Latifi#USGP #F1 pic.twitter.com/W8jjwMZz6o— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
Албон пръв излезе на пистата в Q2. Времето му бе 1:37.124 мин. Пиер Гасли излетя от пистата, но успя да се върне.
След първите бързи серии начело в подреждането бе Льоклер с 1:35.246 мин. Верстапен бе на 0,048 сек зад него
Сайнц записа трето време (+0,344 сек). Четвърти се нареди Джордж Ръсел, следван от Перес, Хамилтън, Алонсо. Гасли и Себастиан Фетел все още нямаха бързи обиколки.
В края на втория квалификационен сегмент на пистата отново стана натоварено. Гасли записа десето време, Фетел – девето. И двамата обаче бяха избутани назад от следващите пилоти в бързи турове. Заедно с тях от Q2 отпаднаха още Норис, Албон и Цунода. Пилотът на Макларън обаче прескочи в Q3, след като обиколката на Гуаню Жу бе изтрита заради нарушаване лимитите на трасето.
🏁 ELIMINATED IN Q2 🏁
Albon
Vettel
Gasly
Zhou
TsunodaLando Norris was classified outside the top 10, but a track time deletion for Zhou means he drops to P14#USGP #F1 pic.twitter.com/hKNGjRJ9MU
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
Решаващата битка за първите пет редици на стартовата решетка започна с време на Валтери Ботас – 1:36.747
Финландецът бе изпреварен от Норис и Алонсо преди Верстапен да излезе начело с 1:35.044 мин. Льоклер бе по-бърз с 0,420 сек от Макс (1:34.624). Сайнц даде второ време – на 0,159 сек от съотборника си. След това Хамилтън излезе трети (+0,323). Ръсел даде шесто време, зад болидите на Ред Бул.
В последните 3 минути на пистата както обикновено стана натоварено. Льоклер бе по-бърз от предишното си постижение и даде 1:34.421 мин. Сайнц даде с 0,065 сек по-силно време. Верстапен остана на 0,092 сек от Карлос.
#F1 – The provisional classification of the qualifying session for the @F1 United States Grand Prix 🇺🇸⬇#USGP pic.twitter.com/tYQkNwcbUk
— FIA (@fia) October 22, 2022