Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Сайнц на полпозишън за Гран при на САЩ

Сайнц на полпозишън за Гран при на САЩ

8311
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Ферари

Карлос Сайнц спечели полпозишъна за Гран при на САЩ. Втори и трети се класираха съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер (който е с наказание за смяна на двигател и турбо) и Макс Верстапен (Ред Бул).

Час преди сесията за разпределение местата на стартовата решетка Кристиан Хорнер събра отборите на Ред Бул и Алфа Таури, за да им съобщи тъжната новина, че собственикът им Дитрих Матешиц е починал. Австрийският милиардер боледувал от доста време. Той бе на 78 години. Отборите изказаха съболезнованията си към Ред Бул. От Мерцедес нарекоха Матешиц „един от най-великите и най-големи визионери-бизнесмени в света. Това, което Дитрих Матешиц направи за Формула 1, е безпрецедентно“.

В началото на Q1 температурата на въздуха бе достигнала 30 градуса, тази на пистата бе 37 градуса. Първите пилоти на пистата Circuit of the Americas бяха състезателите на Уилямс и Хаас

Първото време бе на Мик Шумахер – 1:37.816 мин. Скоро всички пилоти бяха на пистата, изборът за гуми бе само един – софт.

Макс Верстапен оглави класирането с 1:35.864 мин. Серхио Перес остана на 0,299 сек от съотборника си. Шарл Льоклер подобри постижението на Макс с 0,069 сек (1:35.795).

След това Люис Хамилтън записа трето време (+0,353 сек). Карлос Сайнц обаче излезе пръв – с почти половин секунда по-добро постижение от това на съотборника му (1:35.297 мин). След като всички записаха времена пък в зоната на изпадащите бяха Николас Латифи, Юки Цунода, Алекс Албон, Даниел Рикиардо и Кевин Магнусен.

През последните 4 минути на Q1 на пистата стана пренаселено – само пилотите на Ред Бул и Ферари си останаха в боксовете. Битката за продължаване в следващия квалификационен сегмент продължи и след карирания флаг, тъй като редица състезатели все още бяха в бързи обиколки. В крайна сметка под чертата останаха Магнусен, Рикиардо, Мик Шумахер (който се завъртя), Латифи и изненадващо Естебан Окон.

Албон пръв излезе на пистата в Q2. Времето му бе 1:37.124 мин. Пиер Гасли излетя от пистата, но успя да се върне.

След първите бързи серии начело в подреждането бе Льоклер с 1:35.246 мин. Верстапен бе на 0,048 сек зад него

Сайнц записа трето време (+0,344 сек). Четвърти се нареди Джордж Ръсел, следван от Перес, Хамилтън, Алонсо. Гасли и Себастиан Фетел все още нямаха бързи обиколки.

В края на втория квалификационен сегмент на пистата отново стана натоварено. Гасли записа десето време, Фетел – девето. И двамата обаче бяха избутани назад от следващите пилоти в бързи турове. Заедно с тях от Q2 отпаднаха още Норис, Албон и Цунода. Пилотът на Макларън обаче прескочи в Q3, след като обиколката на Гуаню Жу бе изтрита заради нарушаване лимитите на трасето.

Решаващата битка за първите пет редици на стартовата решетка започна с време на Валтери Ботас – 1:36.747

Финландецът бе изпреварен от Норис и Алонсо преди Верстапен да излезе начело с 1:35.044 мин. Льоклер бе по-бърз с 0,420 сек от Макс (1:34.624). Сайнц даде второ време – на 0,159 сек от съотборника си. След това Хамилтън излезе трети (+0,323). Ръсел даде шесто време, зад болидите на Ред Бул.

В последните 3 минути на пистата както обикновено стана натоварено. Льоклер бе по-бърз от предишното си постижение и даде 1:34.421 мин. Сайнц даде с 0,065 сек по-силно време. Верстапен остана на 0,092 сек от Карлос.