Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двойна победа за Ферари в Австралия: Сайнц спечели пред Льоклер и Норис

Двойна победа за Ферари в Австралия: Сайнц спечели пред Льоклер и Норис

6631
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Пирели

Неочаквана двойна победа спечели отборът на Ферари в Гран при на Австралия. Карлос Сайнц завърши пръв на пистата Албърт парк пред съотборника си Шарл Льоклер. Трети се нареди Ландо Норис с Макларън. Макс Верстапен отпадна от третия кръг на световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. в самото начало на надпреварата заради проблем със спирачките.

Няколко часа преди старта на Гран при на Австралия организаторите на надпреварата изрично напомниха на зрителите на пистата, че тази година им е абсолютно забранено да слизат на трасето. По принцип на Албърт парк пускаха публиката. Миналата година обаче зрители нахлуха на пистата преди последните болиди да са се прибрали в питлейна. ФИА поиска разследване и мерки това да не се допуска повече. Съответно организаторите на състезанието на пистата Албърт парк положиха усилия както да подобрят охраната, така и да предупредят зрителите на трасето. Те посочиха, че нарушителите са заплашени от „незабавно изгонване, тежки финансови санкции и забрана за посещение на бъдещи събития“.

„Очаквам доста разгорещени фенове да изразят недоволство от тази политика. Разбирам защо. Но процедурата на ФИА по разследване (на миналогодишния случай) още не е приключила. Изобщо не би било разумно да се провежда обичайната разходка след финала“, посочи председателят на Australian Grand Prix Corporation Мартин Пакула.

„По принцип е традиция хората да се събират под подиума, да излязат на пистата след състезанието. Тази възможност има шанс да се завърне догодина. Но честно казано, това в голяма степен зависи от поведението на хората днес. Не можем да допуснем повторение на случилото се през 2023-та“, допълни той.

Полицейското присъствие на Албърт парк бе увеличено за този уикенд. Глобите могат да достигнат над $11 000 на човек. Очаква се организаторите да обявят рекордна посещаемост и да подобрят миналогодишния рекорд от 444 631 души

Досега в рамките на уикенда бе отчетена публика от 319 949, а днес се очаква на трасето да има 130 000 зрители. Това би означавало общо почти 450 000 фенове за всички дни от състезателния уикенд на Гран при на Австралия.

Температурата на въздуха преди началото на Гран при на Австралия бе 20 градуса. Тази на пистата – 39 градуса, което бе най-високата стойност от началото на уикенда в Мелбърн. На грида повечето пилоти бяха с гуми медиум. Фернандо Алонсо и Нико Хюлкенберг бяха с хард. Люис Хамилтън, Даниел Рикиардо и стартиращият от питлейна Гуаню Жу бяха избрали софт.

Макс Верстапен поведе на старта от полпозишън. Карлос Сайнц бе на половин секунда зад него след броени завои. Ландо Норис, Шарл Льоклер и Оскар Пиастри запазиха позициите си от трета до пета. Серхио Перес бе изпреварен от Джордж Ръсел. Ланс Строл и Юки Цунода бяха осми и девети, а Хамилтън задмина Алонсо за десетото място. Във втория тур Сайнц атакува и изпревари Верстапен.

„Изтървах колата. Много странно“, обади се Макс по радиото.

От Ред Бул-а на Верстапен излизаше пушек, който се увеличаваше. Нидерландецът започна да губи скорост и да пропада в колоната

„Има дим отзад. Гори! Спирачките се подпалиха“, бе следващото обаждане на Макс по радиото.

Верстапен успя да се прибере в бокса, където обаче нямаше какво друго да направи, освен да слезе от колата. Веднага след това камерите проследиха недоволството му към екипа и обясненията каква „глупост“ се е случила.

На пистата в осмата от 58 обиколки Сайнц бе на 2,1 сек през Норис. Льоклер бе на под секунда зад пилота на Макларън

В деветия тур през бокса минаха Ръсел, Строл и Ботас. Пилотите на Мерцедес и Астън Мартин взеха твърди гуми. В бокса на Кик/Заубер отново имаше проблем със завиването на гайките на болида на Валтери. В 10-ата обиколка Льоклер сложи хард и се върна седми на трасето. Пиастри стори същото и бе точно зад него.

В 12-ата обиколка редът бе Сайнц, Норис (+5,4 сек), Перес, Алонсо (всичките без бокс), Льоклер, Пиастри. Следваха Нико Хюлкенберг и Пиер Гасли (също неспирали в пита). Ръсел бе девети пред Строл и Хамилтън, също сменил гумите си от началото с хард.

В 15-ата обиколка боксове направиха Норис и Перес. Пилотът на Макларън се върна пети на трасето, а този на Ред Бул бе десети. Хамилтън отпадна в 17-ия тур с предполагаема повреда в двигателя. Отби встрани в последния сектор на Албърт парк, а рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Сайнц и Алонсо влязоха в пита. Междувременно от Ред Бул съобщиха, че отпадането на Верстапен е заради проблем със задна дясна спирачка.

Надпреварата бе възобновена в 18-ия тур. Редът на пистата бе Сайнц, Льоклер (+1 сек), Пиастри, Норис, Алонсо, Ръсел, Перес, Строл, Цунода, Алекс Албон

От Ферари казаха на пилотите си да задържат позициите си. Льоклер отиде на почти 2 секунди зад съекипника си.

Перес изпревари Ръсел и взе шестото място. Сайнц направи няколко последователни най-бързи обиколки и се откъсна на 3,8 сек пред Льоклер. Перес взе още една позиция – петата от Алонсо. Разликата между пилотите на Ферари вече бе почти 5 секунди.

В средата на състезателната дистанция от Макларън наредиха на Пиастри да пусне Норис. Австралийският пилот го стори веднага за неудоволствие на феновете по трибуните. След това от бокса се обадиха на Ландо, че трябва да доближи Льоклер. В 31-ата обиколка английският пилот бе на 2,6 сек зад Шарл. Монегаскът изоставаше от Сайнц вече с над 7 секунди.

В 34-ата обиколка Льоклер се обади по радиото, че гумите му са твърде износени

От Ферари го повикаха в пита, където взе отново гуми хард. Излезе четвърти – пред Перес и Алонсо. Серхио също мина през бокса, взе хард. Бе осми в колоната при връщането си на пистата. Пиастри пък сбърка и изхвърча от трасето в 39-ия тур, мина през тревата, но успя да продължи. Веднага след това мина през бокса. След него същото стори и Норис. В 41-ата обиколка и Сайнц бе в пита, сложи хард. В следващия тур Алонсо направи същото.

10 тура преди карирания флаг Ръсел направи последното си спиране в бокса. Сайнц бе на почти 5 секунди пред Льоклер. Норис вървеше на близо 4 сек зад Шарл. Пиастри бе четвърти, следван от Перес, Алонсо, Ръсел. Топ 10 допълваха Строл, Цунода и Хюлкенберг.

В последната обиколка на надпреварата Ръсел опита да атакува Алонсо, при което изтърва контрола над колата си, удари се и се обърна по средата на пистата. Обади се по радиото, че е добре. Бе включен режим на сейфти кар. Състезанието завърши така със Сайнц пръв, следван от Льоклер и Норис. Пиастри бе четвърти пред Перес, Алонсо, Строл и Цунода. След катастрофата на Ръсел Хаас класира и двете си коли в точките.