Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Саймъндс напуска F1 съвсем скоро?

Саймъндс напуска F1 съвсем скоро?

1004
0
Пат Саймъндс

Пат Саймъндс ще напусне F1 съвсем скоро. Това твърди Motorsport. Според информация на изданието, британецът ще напусне поста технически шеф на Формула 1, който заемаше през последните седем години

Саймъндс работи в ръководството на F1, откакто Либърти Медия пое управлението на спорта през 2017 г. Той работи в екипа, който оформяше последния набор от техническите правила за състезанията в Гран при

Британецът има важна воля във въвеждането на последното поколение болиди с граунд ефект, които се използват от сезон 2022 насам. Саймънд работи и по следващия набор от технически правила, които ще влязат в сила през 2026 г.

В момента се финализират правилата за новото поколение шасита. Очаква се всичко да бъде финализирано и  публикувано в началото на следващия месец. В същото време се разбира, че Саймъндс е решил преди известно време да прекрати работата си в организацията на F1.

До момента няма официално съобщение по този въпрос. Говори се, че ръководството на F1 е било информирано за развитието на ситуацията вчера. Саймъндс най-вероятно ще напусне Формула 1 с незабавен ефект и ще започне период на „gardening leave.“

Oчакванията бяха, че завършването на правилата за 2026 г. ще бъде идеалният момент Саймъндс да приключи работата си в F1. 70-годишният инженер от няколко години обмисляше да се оттегли от F1. В крайна сметка обаче той реши да остане част от спорта и да работи по последния набор от технически правила.

Не е ясно какво планира да прави Саймъндс занапред. Може да се окаже, че той може да излезе в пенсия, като се има предвид неговата възраст. От друга страна, фактът, че е излязъл в ‘“gardening leave“ подсказва, че той не смята да се пенсионира и възнамерява да се премести другаде.

Саймъндс има повече от 40-годишне стаж в F1. Британският инженер започва кариерата си в отбора на Толман. После той става част от тима на Бенетон и работи с Михаел Шумахер. Саймъндс остава част от отбора и след придобиването му от Рено през 2002 г.

Саймъндс има участие в случая „Крашгейт“, заради който получава забрана да работи в F1, която после обаче е отменена. Британският инженер е бил част и от отборите на Върджин и Уилямс. От 2017 г. насам той беше назначен като главен технически директор на F1.