Карлос Сайнц вече не участва в срещите с инженери и сесиите на симулатор на Ферари, отнасящи се до болида на Скудерията за 2025 г. Испанският пилот сподели на пистата Ред Бул Ринг, че напълно разбира защо е изключен от събирания, на които се обсъжда бъдещият проект. Той кара за Ферари до края на сезон 2024, а от догодина в Маранело идва Люис Хамилтън.
„Очевидно е, че няма да ме включат в срещите за колата за догодина“, засмя се Сайнц в отговор на въпрос какво е участието му в работата за 2025 г.
„Нямаше да е много умно ако го правеха, защото са наясно, че ще съм някъде другаде. Не присъствам и на сесиите на симулатора, свързани с автомобила за догодина. Нито на срещите относно колата за 2025-та. В симулатора съм, когато се работи по тазгодишния болид и се подготвяме за състезанията. Участвам в срещите, отнасящи се до SF-24, а от сегашната кола има неща и развитие, които могат да се използват и при следващата“, допълни Сайнц.
Карлос каза, че положението го устройва и според него така и трябва да е. Понастоящем все още не е ясно как ще се развие кариерата му в Гран при. Смята се, че Сайнц има три сериозни оферти – от Ауди, Уилямс и от няколко дни от Алпин. Страстите около решението на испанеца не са толкова нажежени, колкото задочната разправия на Кристиан Хорнер и Тото Волф относно Макс Верстапен, въпреки че нидерландецът има договор с Ред Бул. Доста отбори и пилоти обаче чакат Сайнц, за да вземат своите собствени решения за бъдещето си.
Що се отнася до настоящото представяне на Ферари, то Сайнц заяви, че въпреки всички новости SF-24 все още има някои проблеми.
„Всички данни показват, че новият пакет работи. Това означава, че болидът все още не е достатъчно добър за дългите, комбинирани криви, за които винаги съм обяснявал надълго и нашироко.“
„Ако помните Китай и Сузука – преди състезанията на тези писти споделих, че според мен представянето на Ферари там няма да е особено добро. И досега е така. Дори новостите да работят, има определени характеристики, които не могат да се подобрят просто с нови компоненти. Необходима е работа по целия пакет, за да се постигне по-висока конкурентоспособност на подобни трасета“, посочи Сайнц.
„Съгласен съм с Шарл [Льоклер], че основният ни проблем е комбинация от средно- и нискоскоростни завои. Лично аз не харесвам и това леко подскачане, което се получава във високоскоростни криви, както и какво причинява на гумите. Скоростта там не страда – взимаме ги може би толкова бързо, колкото Макларън или Ред Бул. Но все пак е слабост, която трябва да се поправи. Трета година правилата не са променяни, ние още се борим с известно подскачане“, каза още Сайнц.
Испанецът бе категоричен също така, че в представянето на Ферари няма спад. Просто съперниците също се развиват и стават по-бързи.
View this post on Instagram