Карлос Сайнц-старши няма да може да защити успеха в рали Дакар. Пилотът на Форд претърпя катастрофa във втория етап от тазгодишното издание на надпреварата. В крайна сметка Сайнц-старши бе принуден да се оттегли заради поражения по своя автомобил. Сънародникът и съотборник на четирикратния победител в Дакар- Нани Рома- също отпадна от борбата за челните места заради повреда в двигателя. Испанецът ще продължи участието си, но вече няма шансове да се бори за позиции в челната десетка.
A CRUSHING BL❌W
The end of the adventure for the 4-times Dakar winner and title holder @CSainz_oficial with his co-driver @LucasCruz74 💥
See you soon King Carlos.#Dakar2025 #DakarInSaudi pic.twitter.com/I2J37kPTw6
— DAKAR RALLY (@dakar) January 6, 2025
Сайнц-старши няма да участва повече в рали Дакар 2025. Испанският ветеран получи тежка повреда на своя автомобил Форд Raptor след втория специален етап от надпреварата.
Автомобилът на Сайнц-старши се преобърна и се приземи на покрива след скок от дюна на километър 327 в първата част от 48-часовия етап. Испанецът получи помощ от своя съотборник Мичел Гътри и успя да продължи напред и да стигне в бивака. За нещастие, форматът на тази отсечка не позволяваше на Сайнц да получи асистенция от механиците на Форд. Така той трябваше да поправя автомобила заедно с навигатора Лукас Круз
Вчера Сайнц-старши се движеше по етапа с видимо повреден автомобил. Четирикратният победител в Дакар се сблъска с нови проблеми и загуби повече от час. Така той отпадна от борбата за челните места, но все пак се надяваше да продължи участието си в състезанието.
Снощи ФИА извърши проверки на автомобила на Сайнц-старши, за да определи дали той може да участва в останалата част от рали Дакар. В крайна сметка техническите стюарди решиха, че той не може да продължи поради повреда в конструкцията на защитната клетка на автомобила.
Правилникът на ФИА гласи, че всяка деформация, която надхвърля определената от правилата граница, може да има сериозни последици в случай на повторен инцидент. Следователно конструкцията може да не е достатъчно сигурна, за да защити пилота и навигатора вътре в автомобила.
Съгласно разпоредбите не може да се извършва ремонт на тази част от автомобила. Същевременно Форд изявление, потвърждаващо причината за оттеглянето на Сайнц-старши.
„Поради повредите, нанесени на предпазната клетка на автомобил № 225 [Карлос Сайнц и Лукас Круз] по време на инцидента в първата част на 48-часовия етап на Рали Дакар 2025 и в съответствие с правилника на ФИА, беше решено автомобилът да бъде изтеглен.“
Due to damage the safety cage of vehicle #225 (@CSainz_oficial, Lucas Cruz) sustained during the accident in the first part of the 48h Chrono of the 2025 @dakar and in line with @fia regulations, it has been decided to retire the vehicle. pic.twitter.com/AghF8klJmO
— Ford Performance (@FordPerformance) January 6, 2025
По-рано самият Сайнц-старши коментира случилото се.
„Просто се търкулнах в дюната. Беше много дълбока и не прецених добре самата дълбочина. Това е състезание, което може да те застигне във всеки един момент“, коментира испанецът.
Оттеглянето на Сайнц-старши е сериозен удар за амбициите на Форд. Американският производител се надяваше на силен резултат при дебюта на новия Raptor. Друг пилот на тима- Нани Рома- също отпадна от борбата за челните позиции. Двукратният победител в Дакар получи повреда в двигателя и загуби няколко часа. В крайна сметка Рома беше изтеглен от аварийния камион и ще продължи участието си в надпреварата, макар и вече да няма шансове за челно класиране
Единственият пилот на Форд с шансове за силен резултат е Матиас Екстрьом. Шведът заема временна пета позиция и е на по-малко от половин час от лидера Хенк Латеган. Последният представител на Форд Мичел Гютри заема деветото място. Но до края на рали Дакар останат още много етапи, в които може да се случи абсолютно всичко.
With the notorious 48h Chrono behind, our @Ford Raptor T1+ teams forge ahead, with @mattiasekstroem in provisional 5th overall and @mitchguthrie5 9th. Ten stages to go. 💪 pic.twitter.com/gDWEzhzmsn
— Ford Performance (@FordPerformance) January 6, 2025