Карлос Сайнц отново коментира решението си за избере Уилямс. Испанецът много добре знае, че „няма да се бори за победи през следващите няколко години.“ Въпреки това той има огромна мотивация и е готов да върне отбора от Гроув на върха.
Уилямс се опитва да възстанови предишния си блясък под ръководството на Джеймс Воулс. Британският инженер застана начело на отбора в началото на миналогодишния сезон. Оттогава той направи редица промени, целящи да върнат екипа в челото на колоната.
Базираният в Гроув отбор се възползва от притока на средства от страна на Дорилтън Кепитъл. Американската частна инвестиционна компания закупи отбора през 2020 г. Ваулс използва умело ресурсите на отбора и разработи многогодишен инвестиционен план, насочен основно към модернизиране на съоръженията и хардуера на отбора.
Целта на Уилямс е да направи огромна крачка напред в дългосрочен план. Тимът вече гледа почти изцяло към новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Затова се очаква екипът да жертва следващата кампания и да насочи изцяло ресурсите си към новата генерация болиди.
Уилямс успя да привлече в редиците си един от топ пилотите на стартовата решетка- Карлос Сайнц. 30-годишният испанец се присъедини към британския отбор, след като прекара последните четири кампании във Ферари. Това кара Ваулс да вярва, че неговият тим разполага с един от най-добрите състави в F1
Сайнц е готов да насочи енергията си към проекта на Уилямс. Испанецът е обнадежден от възможността да помогне на новия си отбор да се възстанови от нулата и приема предизвикателство, от което много негови колеги биха се отдръпнали.
„Честно казано, хората няма да повярват и не могат да си представят колко много се радвам на това, което предстои“, сподели Сайнц пред DAZN Испания.
„Може да изглежда странно за някои хора. Това е проект, който ме мотивира много. В ума ми е да мога да помогна на легендарен отбор като Уилямс да се бори отново за победи и подиуми. Много съм мотивиран да бъда част от това“, добави испанецът.
Сайнц беше един от претендентите за местата в челото през последните години. Испанецът спечели общо четири старта от 2022 г. насам и записа редица подиуми. Сега обаче той се присъединява към отбор, който е далеч от челните места. Това обаче не го притеснява, ако постигне успех в дългосрочен план.
„Знам, че няма да се боря за подиуми и победи през следващите няколко години. Това обаче не ме притеснява“, каза Сайнц. „Изпитвах подобно нещо, преди да успея да спечеля с Ферари. Сега се надявам това време да продължи възможно най-малко с отбора, в който отивам.“
В неделя Сайнц записа последното си участие за Ферари. На следващия ден испанецът вече направи първи километри с болида на Уилямс. Тимът от Гроув използва един от снимачните си дни, за да позволи на Сайнц да натрупа пробег с FW46. Вчера Сайнц се включи в следсезонния тест и финишира втори след изтичане на времето. Това показва, че испанецът успява да се адаптира много добре към различните автомобили. Съвсем логично, той беше с чисто бял костюм и бяла каска.
Накрая 30-годишният пилот добави, че сезонът не е бил никак лесен за него. Причината за това беше новината, че той ще трябва да отстъпи мястото си на Люис Хамилтън. Въпреки това Сайнц даде всичко от себе си и помогна за това Ферари да заеме второто място при конструкторите
„Начинът да посрещнеш година като тази никога не е идеален. Всички велики години на най-добрите спортисти в историята идват със 100-процентов екип и проект за бъдещето. Всичко това се движи в една посока.“
„Забелязах, че Ферари ме подкрепяше по всяко време и през целия сезон. Но независимо дали ти харесва или не, е сложно да приеме всичко това, когато знаеш, че напускаш в края на годината. Всички ние успяхме да останем настрана от това и да продължим да даваме всичко от себе си. Краят на сезона беше много хубав и знак, който мисля, че ще ми помогне в следващите ми проекти“, заключи Карлос Сайнц.
По-рано тази седмица Уилямс подписа договор със Сантандер. Испанската банка се присъедини към отбора заедно със Сайнц. През последните три сезона Сантандер работеше с Ферари, както и в периода 2010-2017 г.
Poetry in motion 😮💨
Sound 🔛 pic.twitter.com/vu966R6x9M
— Williams Racing (@WilliamsRacing) December 10, 2024