Четирикратният олимпийски шампион Сър Бен Ейнсли е легенда във ветроходството, но изпитва влечение и към други спортове като автомобилния например. Той опита тръпката от управлението на състезателна кола на Силвърстоун. Там управлява подготвен от Продрайв Астън Мартин Vantage GT4.
– Познавам Бен от известно време. Миналата година докато ние се състезавахме в Остин, Тексас в световния шампионат за надпревари за издръжливост, той ръководеше драматичната битка на „Оракъл” в Купата на Америка. Покани ме да гледам състезанието, но за съжаление не успях да отида. Затова когато спечели, го поканих да покара един от нашите състезателни Астън Мартин-и – обясни председателят на Продрайв Дейвид Ричардс.
Ейнсли бе ключовата фигура за победата на „Оракъл” в миналогодишното издание на най-старото спортно състезание в света – турнирът по ветроходство Купата на Америка. Екипът изоставаше с 1:8 гонки, но спечели с 9:8 срещу „Емирейтс тим Ню Зилънд”.
Ветроходецът обаче имаше нужда от специална подготовка преди да седне зад волана на спортната кола. Той изкара известно време на симулатора със заводският пилот на Астън Мартин Дарън Търнър. По време на сесията Ейнсли научи основите в управлението на състезателния автомобил, конфигурацията на Силвърстоун, оптималните траектории за преминаване на трасето, дори имаше шанс да сравни собственото си виртуално време с идеалното постижение на Търнър.
– Щеше да ми е много трудно на Силвърстоун, ако не бях преминал през симулатора – призна ветроходецът. – След него обаче знаех точно къде отивам. Приех съветите на Данър за това колко чувствителни са спирачките, управлението и газта.
Търнър е заводски състезател на Астън Мартин от десет години, като по време на кариерата си е обучавал много аматьори, както и професионални пилоти.
– Бен бе изключително концентриран и в симулатора наистина бързо възприе всичко, което му казах. Скоро правеше бързи обиколки и по-важното – даваше постоянни времена. На пистата имаше известен трафик, което може да е особено разсейващо, но въпреки всичко той успя да следва правилните траектории и постепенно увеличаваше скоростта. Не се съмнявам, че с неговото способност да се фокусира, приема инструкции и безспорен състезателен дух, може да стане истински автомобилен състезател – коментира Търнър.
Засега обаче Ейнсли не планира да сменя океана с асфалта:
– Казаха ми, че Vantage GT4 е автомобил за начално ниво, но за мен бе изключително бърз с неговите 450 к.с. Мисля, че направих близо 20 обиколки и въпреки че имаше почивки, се чувствах изтощен накрая – изискваното ниво на концентрация е огромно. Не мога да си представя как Дарън кара истинската състезателна версия в продължение на по повече от два часа, понякога на дъжд и на мокро. Мисля, че ще продължа да се концентрирам върху ветроходството.