Начало Рали Сардиния е арената на следващия сблъсък Ожие-Латвала

Сардиния е арената на следващия сблъсък Ожие-Латвала

40
0
Себастиен Ожие

Пилотите на Фолксваген Себастиен Ожие и Яри-Мати Латвала ще се изправят отново един срещу друг в следващия кръг от световния рали шампионат – рали Сардиния. Световният шампион спечели три от досега проведените пет кръга, а финландският съотборник взе другите два. Очакванията са и шестото състезание в календара да е двубой между пилотите на Фолксваген, който са на 24 точки разлика във временното генерално класиране.

Спортният директор на VW и шеф на WRC тима Йост Капито отбеляза, че отборът се намира в привилегирована ситуация, както и че трите екипажа (Андреас Микелсен заедн с Ожие и Латвала) са във върхова форма.

Те заемат позициите от първа до трета в общото подреждане, при конструкторите също сме първи. Феновете в Италия и тези, които наблюдават надпреварите от домовете си, ги очаква още една страхотна битка. Трябва да кажа, че всеки, който не следи борбата в Сардиния, ще изтърве много – допълни Капито.

Той остави пилотите си да се състезават в предходния кръг в Аржентина, след като мнозина очакваха да им даде нареждания. Капито обаче обясни, че заповеди от страна на екипа са предателство и към запалянковците, и към спорта.

След изключително трудните и кални отсечки в Аржентина, нямам търпение за Сардиния – коментира от своя страна Ожие. – Бързите пътища там пасват по-добре на стила ми. Аз ще съм пръв в етапите в петък и може да е по-сложно да ги преодолеем, но все пак смятам, че имаме добър шанс да спечелим. Винаги съм се чувствал много комфортно в Сардиния. Най-сериозният ми съперник ще е Яри-Мати, като мога да обещая и на него, и на феновете: определено ще е забележителен и вълнуващ двубой.

Латвала сподели, че има няколко ралита в календара, които очаква с особено нетърпение – и това в Сардиния е едно от тях:

Настилката прилича малко на тази в Португалия, но в Италия завоите се виждат по-добре. Освен това е по-хлъзгаво, тъй като горният слой е пясъчен. След преминаването на няколко коли обаче, сцеплението ще се подобри. Пътищата са доста тесни, има дървета и камъни близо до трасето. Няма много място за въртене и ще трябва да сме внимателни. Въпреки това не е трудно да се намери добър ритъм. Ясно е, че след победата в Аржентина отивам в Италия изпълнен с увереност и с поглед към нов успех. Целта ми е да завърша в топ 3.