Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ръсел спечели състезанието в Белгия, Хамилтън допълни двойната победа за Мерцедес

Ръсел спечели състезанието в Белгия, Хамилтън допълни двойната победа за Мерцедес

3700
0
Джордж Ръсел
Джордж Ръсел, снимка Мерцедес

Джордж Ръсел спечели състезанието в Белгия. Пилотът на Мерцедес потегли малко по-назад, но заложи на алтернативна стратегия с едно спиране и запази гумите си. Това му донесе втори успех от началото на сезона. Втори финишира съотборникът на Ръсел Люис Хамилтън. Последното място на подиума беше за Оскар Пиастри с Макларън.

Чудесни бяха условията преди началото на Гран при на Белгия в F1. Температурата на въздуха беше 21 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 42. Вероятността за валежи по време на надпреварата беше 0 %, което беше голяма разлика спрямо вчерашната квалификация.

По-голямата част от пилотите избраха да стартират състезанието в Белгия със средно твърди гуми. С твърди гуми са Сайнц и Жу, докато Рикиардо заложи на най-меките смеси на Пирели.

Льоклер потегли добре и запази водачеството след преминаването през завой №1. Зад него Перес загуби позиция от Хамилтън. Мексиканецът опита да контраатакува на следващата права. Четвърти беше Пиастри. Норис излезе малко от трасето и загуби позиция от Ръсел и Сайнц. В топ 10 влизаха Алонсо, Албон и Верстапен. Стартът мина сравнително чисто и без инциденти.

Льоклер запази водачеството до началото на третата обиколка от състезанието в Белгия. Пилотът на Ферари беше атакуван от Хамилтън на правата Кемъл и предаде водачеството на седемкратния световен шампион. Трети се движеше Перес, следван от Пиастри, Ръсел, Сайнц, Норис, Верстпен, Алонсо и Албон. По-назад Гуаню Жу имаше проблем със своя болид и се движеше много бавно по трасето

Хамилтън водеше след първите 5 тура от Гран при на Белгия. Пилотът на Мерцедес записа и най-бързата обиколка. Втори на секунда беше Льоклер, следван от Перес, Пиастри, Ръсел, Сайнц, Норис, Верстапен, Алонсо и Албон. Жу продължи участието си в надпреварата, макар и да изоставане с повече от минута.

Хамилтън продължи да води колоната и увеличи леко аванса си спрямо Льоклер. Третото място беше заето от Перес. Зад австралиеца бяха Ръсел, Сайнц, Норис, Верстапен, Алонсо и Окон. Хюлкенберг влезе в бокса, докато Гуаню Жу отпадна заради хидравличен проблем.

В 11-тата обиколка Ръсел и Верстапен направиха първи спирания в бокса. Отпред Хамилтън водеше с около 2 сек. аванс спрямо Льоклер. В следващата обиколка Хамилтън, Пиастри и Перес също направиха питстоп. Льоклер направи спиране в 14-тия тур и се върна зад Хамилтън. Така Сайнц поведе колоната, следван от Норис. Двамата все още не бяха направили питстоп.

Норис направи спиране в 16-тата от общо 44 обиколки в Белгия. Британецът се върна на позиция зад Верстапен. Същевременно Ланс Строл се оплака от максималната скорост на своя болид. В челото Сайнц водеше с износените твърди гуми.

Сайнц влезе в бокса в обиколка №21 в Белгия. Испанецът се върна на осма позиция. Така Хамилтън се върна водачеството, следван от Льоклер и Пиастри. Ръсел изпревари Перес и зае четвъртото място. Верстапен се движеше шести. В топ 10 влизаха още Норис, Сайнц, Албон и Рикиардо. В следващата обиколка Перес спря за втори път.

Хамилтън водеше след първите 25 тура от Гран при на Белгия. Втори на около 2.4 сек. беше Льоклер. Зад пилота от Монако се движеха Пиастри, Ръсел, Верстапен, Норис, Сайнц, Перес, Окон и Алонсо. По-назад Рикиардо си пробиваше път напред.

В следващите две обиколки Льоклер и Хамилтън направиха вторите си спирания в бокса. Пилотът на Ферари беше леко забавен в бокса, което позволи на бъдещият му съотборник да се върне пред него. Междувременно Пиастри поведе и записа най-бързата обиколка.

В следващите турове Сайнц, Норис, Верстапен и Пиастри също спряха за втори път. Следователно Ръсел поведе колоната пред Хамилтън и Льоклер. Австралиецът беше забавен в бокса и се върна на четвърто място

Ръсел водеше колоната 10 тура преди финала на Гран при на Белгия. Втори на около 5.2 сек. се движеше Хамилтън. Зад него Пиастри догони Льоклер. Верстапен се движеше пети, следван от Норис, Перес, Сайнц, Алонсо и Ботас.

Битката между Пиастри и Льоклер продължи няколко обиколки. Пилотът на Макларън атакува своя съперник с DRS и спря по-късно на завоя Ла Сурс. По-доброто сцепление в гумите позволи на Пиастри да мине напред. Отпред Ръсел водеше, докато Хамилтън топеше изоставането на своя съотборник.

4 тура преди финала Хамилтън се доближи на по-малко от секунда спрямо Ръсел. Седемкратният световен шампион получи съобщение по радиото да внимава при битката със своя съотборник. Трети се движеше Пиастри, който успя да навакса част от изоставането си спрямо лидерите. Зад първите трима Льокер продължаваше да губи скорост и беше настигнат от Верстапен и Норис.

В 42-рата обиколка Хамилтън се доближи до Ръсел, но не го атакува. В следващия тур той отново се доближи, но отново не направи атака. Същевременно Перес направи допълнителен стоп за меки гуми.

Ръсел в крайна сметка запази първото място до развяването на карирания флаг в Белгия. По този начин той записа втори успех от началото на сезона. До него на подиума се качиха Хамилтън и Пиастри.

Четвърти финишира Льоклер, следван от Верстапен и Норис. Седмото място остана за Сайнц. В топ 10 влязоха още Перес, Алонсо и Окон. Най-бързата обиколка беше записана от Перес.