Михаел Шумахер бе най-бърз през първата половина на четвъртия ден тестове на пистата Каталуния. Представянето на седемкратния световен шампион бе изключително окуражително за тима му Мерцедес след въвеждането на още някои нови компоненти за MGP W02 – сред тях предно крило, спирачни апарати и т.н. В екипа се борят да превъзмогнат първоначалното си изоставане спрямо най-бързите в момента, което според Рос Браун е около секунда. Колата на Мерцедес обаче се различава значително от тези на съперниците: според информация на немския вестник Билд базата й е с 9 см по-къса от тази на Ред Бул, с 5 – от Ферари и с цели 27 от Макрларън.
Постижението на Шумахер бе дадено в кратка серия, както и повечето най-добри времена до обяд. Германецът ще трупа по-сериозна дистанция през втората половина на деня.
Фернандо Алонсо пое работата във Ферари от съотборника си Фелипе Маса и се нареди на 0,3 сек зад Михаел. Програмата му бе подобна на тази на германеца, като продължи да върви без проблеми.
В Ред Бул не наблегнаха на трупането на обиколки, но бяха категорични, че Себастиан Фетел няма каквито и да са грижи с RB7. Ситуацията в Макларън бе подобна от гледна точка на покритата дистанция, като и там липсваше информация за повреди в управлявания от Дженсън Бътън МР4-26.
Създаващата сериозни главоболия на Уилямс система KERS пък бе демонтирана за остатъка от изпитанията. Техническият директор на отбора Сам Майкъл заяви, че все още не е взето решение дали тя ще бъде използвана в Мелбърн.
Времената до обяд:
1. | Михаел Шумахер | Мерцедес | 1:21.268 |
2. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:21.614 |
3. | Ник Хайдфелд | Рено | 1:22.073 |
4. | Рубенс Барикело | Уилямс | 1:22.233 |
5. | Камуи Кобаяши | Заубер | 1:22.315 |
6. | Хайме Алгерсуари | Торо Росо | 1:22.675 |
7. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:23.012 |
8. | Хейки Ковалайнен | Лотус | 1:23.437 |
9. | Адриан Сутил | Форс Индия | 1:23.921 |
10. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:25.837 |
11. | Жером ДАмброзио | Върджин | 1:27.375 |