С 10-о и 11-о време приключиха свободните тренировки пилотите на Рено Ник Хайдфелд и Виталий Петров. Двамата изпробваха за първи път гумите суперсофт с различни количества гориво и установиха, че най-меката смес на Пирели е с 1 секунда по-бърза от софт, като освен това има и прилична издръжливост.
Нито един от тях обаче не направи чиста обиколка със суперсофт, с което в тима обясниха по-задните от обикновено позиции. И двамата се оплакаха от нестабилност на предната част, така че сега ще търсят вариант с инженерите си да оправят баланса на R31.
– Преди всичко в Монако е невероятно забавление да се кара. На пилотите, разбира се, се налага да се справят с трафика – 24 коли на такова тясно пространство е истинско предизвикателство – коментира Хайдфелд. – Днес работихме почти изцяло по гумите и научихме полезни неща за представянето им. Със суперсофт балансът не бе съвсем на ниво, но сета ще прегледаме всичко, за да сме готови за събота.
Петров от своя страна счупи предно крило, като подпря бариера в края на втората тренировка. При удара се повреди и предно дясно окачване, но техническият директор Джеймс Алисън бе категоричен, че всичко ще е наред за вдругиден.
– Изпълнихме почти всичко от програмата си. Трасето е уникално, безкрайно различно от всички останали. Успях да направя достатъчно обиколки и със софт, и със суперсофт. Следобед имах инцидент – първо изтървах задницата, след това ми избяга предната част и загубих контрол. Като цяло обаче смятам, че можем да сме доста доволни от резултатите – заяви Петров.