Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шарл Льоклер: Монца ще е една от най-трудните писти за Ферари през...

Шарл Льоклер: Монца ще е една от най-трудните писти за Ферари през този сезон

1702
0
Шарл Льоклер на Монца; Снимка: Ферари
Шарл Льоклер на Монца; Снимка: Ферари

Шарл Льоклер очаква трудно домашно състезание за Ферари на бързата писта Монца. Отборът е по-слабо конкурентен на писти, които изискват силно представяне от двигателя. Монца е пистата с най-висока скорост на правите през сезона.

 

„Няма да имаме лесен уикенд. На теория това е една от най-трудните писти за нас през сезона. Но ще дадем всичко от себе си“ – каза Льоклер.
Въпреки това монегаскът е удовлетворен от възможността отново да се състезава пред феновете на Ферари, след като миналогодишното състезание се проведе без фенове.

„Много се вълнувам. Винаги е много, много специално място на което да дойдеш като пилот на Ферари. Нямам тъпрение. Вчера бяхме в Милано, а на предния ден във фабриката и вече усещам подкрепата, която се увеличава с наближаване на състезанието. Наистина нямам търпение.“
Льоклер коментира и спринтовата квалификация и новия формат, който ще се проведе за втори път през сезона на Монца.
„Обожавам я. Обикновено петъците са скучни. Имаме две свободни тренировки и нищо особено не се случва. Но сега има повече ползи от добра първа тренировка, защото е единствената преди квалификацията. Затова съм голям фен на този формат в петъците. Освен това има още едно малко състезание, с още един старт. Затова се наслаждавам на този вид уикенди“.

Роденият в Монако пилот разказа пред италианския вестник Кориере дела Сера, че да се състезаваш с болид, който отстъпва като качества на най-бързите, понякога води до поемане на рискове.
„Да се бориш в средата на колоната изисква различно поведение, отколкото е предизвикателството да водиш борба за титла“, обясни Льоклер.

В двубоя за короната през сезон 2021 обаче той няма предпочитания.
„Честно казано, не изпитвам неприязън нито към единия, нито към другия. Макс [Верстапен] не го харесвах, когато се състезавахме един срещу друг на картинг или в малките серии с едноместни състезателни болиди. По това време Люис [Хамилтън] вече караше в F1. Сега те са двамата пилоти, които бих искал да настигна с болида си.“
„Не съм човек, който се сравнява с останалите. Предпочитам да се съсредоточа върху това, което мога и трябва да направя. Наясно съм какви са ми слабостите и работя по тях непрекъснато. Всеки път, когато сбъркам, посвещавам много време на анализи. Старая се да разбера как се е стигнало дотам. Но като много други пилоти вярвам, че имам качества да стигна върха. Винаги съм се изправял срещу грешките си. А цената е висока, когато си пилот в F1 и състезател на Ферари, но това е част от играта.“


Льоклер сподели, че специално за настройката си преди старт е работил от 12 до 16-годишна възраст със специалистите от италианския център Formula Medicine.
„Там се работи за психологическата подготовка на пилоти. Трябва да откриеш онова състояние на ума, което те прави 200% ефективен. След това се прилага определена процедура. Правя го постоянно, когато съм или прекалено нервен, или твърде спокоен. Така си връщам съсредоточеността. Активирам рефлекси, дишам по определен начин, такива неща.“

Льоклер загуби двама близки приятели на пистата – Жул Бианки и Антоан Юбер. На въпрос дали вследствие на подобни случаи съвременните пилоти се страхуват на пистата, той заяви, че може да говори само за себе си.

„Аз не се страхувам, когато карам. Ако мислиш за риска, приближавайки завой, ами… по-добре да се прибереш вкъщи. Страхът не предотвратява тежки инциденти. Може да загубиш близък човек, но не бива това да влияе на настройката ти, да поставя под въпрос любовта ти към спорта. Качвайки се в колата, аз искам само и единствено да съм най-бърз на пистата.“

В разговора Льоклер споделя още, че иска семейство – не сега, веднага, но някой ден със сигурност. Изпитва желание и да изкачи Еверест, но с тренировки преди това – например да стигне Монблан и след това да атакува по-високи върхове.