Кристиан Хорнер и Хелмут Марко повториха неколкократно през втората половина на сезон 2024, че болидът на Ред Бул RB21 за новия сезон 2025 трябва да има по-широк работен прозорец от RB20. Шефът на екипа от Милтън Кийнс заяви, че съперниците от Макларън са значително по-силни по този показател. Той бе убеден също така, че техническият екип върви в правилната посока.
„Макларън има по-широк работен прозорец. При нас представянето е твърде пиково и това прави нещата трудни и за инженерите, и за пилотите“, обясни Хорнер в средата на миналия сезон.
Ръководителят на Ред Бул Рейсинг каза, че инженерите на тима са изкарали зимата „върху това да разширят този прозорец. Не задължително да добавят към топ възможностите на болида, колкото да разширят работните граници. Тоест автомобилът да е с постоянно поведение на различни писти“.
Хелмут Марко също неколкократно посочваше, че основна цел при разработването на RB21 е разширяването на работния прозорец. Техническият директор на Ред Бул Пиер Ваше обаче бе категоричен пред нидерландското издание на Моторспорт, че той няма да го направи за сметка на цялостния потенциал на автомобила.
„Ако погледнете останалите отбори, ще видите колко твърдо са настроени колите. По принцип желанието ни е да създадем най-бързия болид, а един автомобил не е бавен заради тесен работен прозорец. Стараем се да го конструираме така, че да е в правилния работен прозорец за всяка писта. Ако това е постижимо, защо да разширяваме работните граници и евентуално да намалим цялостния му потенциал?“, попита риторично Ваше.
„Отборът има нужда да разполага с най-бързия спрямо останалите болид. Аз няма да намаля цялостния потенциал на колата, за да я направя по-лесна за управление. Потенциалът може да се редуцира, за да се помогне на пилотите, но не и за да се помага на инженерите (за настройване)“, допълни техническият директор на Ред Бул
„Най-важното е винаги да търсиш начини да направиш колата по-бърза като същевременно пилотите да могат да извличат максимума от нея. През 2023 г. решенията ни бяха правилни, защото бяхме по-бързи от съперниците. Миналата година демонстрира, че не бяхме избрали точното развитие. Винаги трябва да се търси равновесие между баланса на болида и цялостния му потенциал. Това е въпросът, който трябва да решим“, каза още техническият ръководител на Ред Бул.
Напрежението в Ред Бул е осезаемо, тъй като RB21 ще е първият болид от близо две десетилетия, създаден без участието на Ейдриан Нюи. От качествата на колата може да зависи и бъдещето на Макс Верстапен. Наскоро се появи слух, че от Астън Мартин са готови да му предложат 1 милиард паунда, за да премине при тях.
View this post on Instagram