51 градуса достигна температурата на асфалта в днешните свободни тренировки за Гран при на Малайзия, а тази на въздуха бе 37 градуса. 1255 обиколки направиха пилотите от Формула 1 в тези условия, като всички работиха усърдно върху поведението на гумите Пирели, тъй като никой не бе наясно какво ще е представянето им. Освен обичайните комплекти състезателите получиха по два допълнителни от експериментална смес хард, създадена от компания с идеята да се подобри стабилността при оптимален работен режим.
В първата сесия на Сепанг повечето отбори използваха двете смеси хард. Най-доброто време на Марк Уебър (Ред Бул) бе дадено със стандартния тип, който остава в употребя до края на уикенда. Най-дългата серия с него бе на Пастор Малдонадо (Уилямс) – 19 обиколки. Към края на стинта венецуелецът постигна време, наредило го пети в тази тренировка.
След вторите 90 минути на трасето Уебър остана на върха в класирането, но времето му вече бе постигнато с меките гуми. Сместа софт е с около 1,2 секунди по-бърза от хард, но се предполага, че ще издържи максимум 8-10 обиколки в състезанието. За Малайзия и Китай пък има допълнителен маркер за обозначаване на този вид гуми – златна лента, която би трябвало по-лесно да се забелязва по телевизията. За Гран при на Турция отличителните знаци ще бъдат изцяло ревизирани.
– Като цяло реакцията спрямо поведението на смесите хард бе положителна, но трябва да внимаваме да не се получи – специално при експерименталните гуми – твърди консервативен вариант. Доволни сме от протичането на тренировките и очакваме пилотите да правят по три питстопа в надпреварата. Очевидно е, че ще има разнообразни и интересни стратегически решения, когато се стигне до решение кой тип точно да се използва в квалификацията – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.
Според него нивата на износване на Сепанг са по-високи от регистрираните в Мелбърн. Това в комбинация с разликата в това каква скорост дава съответният тип ще са основните фактори, върху които ще се гради стратегията на екипите.