Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще има три пита на пилот в състезанието, убедени са Пирели

Ще има три пита на пилот в състезанието, убедени са Пирели

33
0
Ерик Булие,Колин Колес,Кристиан Хорнер,Мониша Калтенборн,Пол Хембри,Рос Браун

51 градуса достигна температурата на асфалта в днешните свободни тренировки за Гран при на Малайзия, а тази на въздуха бе 37 градуса. 1255 обиколки направиха пилотите от Формула 1 в тези условия, като всички работиха усърдно върху поведението на гумите Пирели, тъй като никой не бе наясно какво ще е представянето им. Освен обичайните комплекти състезателите получиха по два допълнителни от експериментална смес хард, създадена от компания с идеята да се подобри стабилността при оптимален работен режим.

В първата сесия на Сепанг повечето отбори използваха двете смеси хард. Най-доброто време на Марк Уебър (Ред Бул) бе дадено със стандартния тип, който остава в употребя до края на уикенда. Най-дългата серия с него бе на Пастор Малдонадо (Уилямс) – 19 обиколки. Към края на стинта венецуелецът постигна време, наредило го пети в тази тренировка.

След вторите 90 минути на трасето Уебър остана на върха в класирането, но времето му вече бе постигнато с меките гуми. Сместа софт е с около 1,2 секунди по-бърза от хард, но се предполага, че ще издържи максимум 8-10 обиколки в състезанието. За Малайзия и Китай пък има допълнителен маркер за обозначаване на този вид гуми – златна лента, която би трябвало по-лесно да се забелязва по телевизията. За Гран при на Турция отличителните знаци ще бъдат изцяло ревизирани.

Като цяло реакцията спрямо поведението на смесите хард бе положителна, но трябва да внимаваме да не се получи – специално при експерименталните гуми – твърди консервативен вариант. Доволни сме от протичането на тренировките и очакваме пилотите да правят по три питстопа в надпреварата. Очевидно е, че ще има разнообразни и интересни стратегически решения, когато се стигне до решение кой тип точно да се използва в квалификацията – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

Според него нивата на износване на Сепанг са по-високи от регистрираните в Мелбърн. Това в комбинация с разликата в това каква скорост дава съответният тип ще са основните фактори, върху които ще се гради стратегията на екипите.