Смяната на собствеността над Формула 1 в началото на септември със сигурност ще промени спорта и неговото отразяване в близко или по-далечно бъдеще. До колко това ще се хареса предстои да видим.
Но в най-близък план, при положение че Бърни Екълстън и СVC Кепитъл остават в схемата, макар и с по-малки дялове (специален материал на 16 стр.), едва ли може да се очаква някаква драматична промяна.
Реалните надежди за разчупване доминацията на Мерцедес са по-скоро свързани с промяната в правилата догодина (с по-голямата тежест отново на аеродинамичните решения) и напредъка демонстриран още този сезон от Ред Бул, според данни, коментирани с специален материал (24 стр.).
В не по-малка степен очакванията за промяна в статуквото са свързани и с представянето на гиганта Хонда. Далеч не от куртоазия Фернандо Алонсо не спира да повтаря, че ако има някой, който реално може да спре доминацията на Стрелите, то това са японците в комбинация с Макларън. Той е убеден, че те ще го направят, въпросът е кога. Защото и ако през 2017 г. светлината в тунела е твърде слаба, то Фернандо най-вероятно ще последва Фелипе Маса и Дженсън Бътън, които обявиха на Монца края и почти края на своите кариери в F1.
Само седмица по-рано на Спа обаче Макларън-Хонда демонстрира наистина най-големият напредък в последните години. Колата им бе с над 2 секунди по-близо до лидерите в сравнение с преди 12 месеца и това бе поредното доказателство, че Алонсо и мнозина като него вероятно имат пълни основания да очакват по-добри дни.
Не бихме могли да получим по-добра информация, за това какво точно се готви от японците за идния сезон от друг, освен от лидера на Хонда във Формула 1 – Юсуке Хасегава. В един ексклузивен разговор, дискретно, по-японски, той всъщност бе много конкретен – промени в общата структура на задвижващата система няма да има, но всеки компонент ще е нов. Най-вече двигателят с вътрешно горене. В него ще има предкамерно запалване с много по-висока горивна ефективност, турбото вероятно пак ще е аксиален поток, но с нови параметри и т.н. Хасегава сан изобщо не говори за победи, но подтекстът в думите му, че задачите през тази година са били прекалено леки (20 стр.) подсказва какви ще са целите догодина.
В същото време при другите гиганти от Ферари нещата започват за пореден път а се изграждат отначало, сърцатият Паоло Д’Алесио освен че ни връща към третото десетилетие от историята на модерната Формула 1 нахвърля и всичко което се случи със Скудерията през последните години.
Не бих искал да пропусна обаче, че в този брой хвърляме поглед и към онова, което ни очаква във WRC догодина с половин дузина нови коли, както и върху връзката межди електрическите коли за ежедневието и все по-популярната Формула Е.
Още за съдържанието на списанието вижте тук!
Електронен формат може да четете в сайта e-spisanie.com