Начало Избрани Silly season ’24: Останаха 7 места за сезон ’25. На кого му...

Silly season ’24: Останаха 7 места за сезон ’25. На кого му писна от Сайнц и тръгва ли си Рикиардо след лятната пауза?

2505
0

С обявяването на новия договор на Пиер Гасли с Алпин и оставането на Ланс Строл в Астън Мартин още малко от неизвестните за сезон 2025 бяха попълнени. За догодина има още 7 свободни титулярни места, а желаещите да ги заемат пилоти са значително повече. В Австрия почти всеки състезател, чийто контракт изтича в края на настоящата година, отново бе питан какво е положението, докъде е с разговорите, скоро ли ще обяви бъдещето си. Конкретно за Карлос Сайнц ситуацията започва да се превръща почти в сапунена опера. Намесата на Алпин чрез Флавио Бриаторе внесе нов елемент в размишленията на испанския пилот, който на Ред Бул Ринг заяви, че не може да мисли по въпроса за бъдещето на кариерата си по време на три поредни старта в световния шампионат.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Възможностите пред Карлос Сайнц се обсъждат на практика от зимата, когато бе обявено, че от Ферари са привлекли Люис Хамилтън от 2025 г. През последните седмици се говореше, че испанецът клони към договор с Уилямс

Твърди се, че споразумението трябвало да бъде обявено още преди Гран при на Испания. После било планирано за настоящата седмица, която още не е изтекла, но не се очаква официално оповестяване. Сега се смята, че нищо няма да бъде казано относно бъдещето на Сайнц чак до след старта на пистата Силвърстоун.

Мисленето на Сайнц обаче се проточи толкова дълго, че на Ауди например изглежда на практика им е писнало. От проекта, който трябва да се превърне в заводски тим и да започне участието си в F1 от 2026 г., са дали на пилота да разбере, че няма да се поддадат на натиск за промяна на вече предложените финансови условия. Офериран му е дългосрочен ангажимент с уточнението, че първите години вероятно няма да са леки. В Ауди също така полека-лека свиквали с идеята да си „отгледат“ млад пилот. Това също може да окаже влияние, ако Сайнц не вземе скоро решение.

Самият Сайнц иска сериозен проект с перспектива и прилична заплата. От Уилямс му предлагат и гъвкавост – възможност да напусне след 2 години, ако не са се справили достатъчно добре с правилата за 2026 г. Вчера отборът от Гроув обяви привличането на 26 инженери, някои от които бивши високопоставени кадри в противникови отбори. 10 души идват от Алпин, останалите са били досега кадри на Ферари, Ред Бул, Мерцедес, Макларън, Хаас. Амбицията на Джеймс Ваулс е огромна и той го демонстрира недвусмислено.

На фона на това Алпин изглежда почти нелепо несигурно за спорт като Формула 1. Не се знае обаче какво е в състояние да обещае Флавио Бриаторе. В момента се твърди, че офертата към Сайнц е за няколко години, но с опция за напускане след само един сезон ако се появи по-добра възможност.

Втората възможност за Ауди и Уилямс е Естебан Окон. За французина обаче още се твърди, че почти сигурно ще отиде в Хаас, където е първи избор и ще е съотборник на младия Оливър Беърман

В Гроув има вариант да вземат и Валтери Ботас, който също е имал разговори с Хаас.

„Имам много опции, но няма да коментирам приоритети. В момента водим задълбочени разговори. Дискусиите вървят добре“, заяви Окон на Ред Бул Ринг.

„Уверен съм в бъдещето си и се надявам скоро всичко да бъде договорено и обявено. Да, в момента няма нищо подписано. В края на 2018-та също бях уверен, но по различни причини. (В края на сезон 2018 Окон остана без титулярно място, след като на неговото място в Рейсинг пойнт – понастоящем Астън Мартин – дойде Ланс Строл, б.р.) Тогава нещата не се получиха, но да, имам и такъв опит.“

„Според мен пазарът никога не е бил праволинеен. Винаги е бил много странен. Има много причини за взимането на определени решения, не е само представянето (на конкретен пилот). Много неща се случват. Това определено не е сред любимите ми теми за обсъждане. Предпочитам да се състезавам на пистата, отколкото да говорим за пазара на пилоти. Все пак в крайна сметка представянето е най-важно, което ми дава надежда за спорта“, каза още Окон.

Ботас заяви, че има три варианта пред себе си и Заубер/Ауди е един от тях. Той каза, че продължава преговорите, но е нужно повече време

„Имам варианти, но имам и лични приоритети. Чувствам, че не съм приключил с Формула 1. Определено мога да изкарам още няколко години и да дам много на спорта. Паметта на хората в F1 е къса, но все пак знаят какво мога. Трябва да вярвам, че това ще бъде взето под внимание“, добави Ботас.

Кевин Магнусен каза, че също е „активен участник в разговорите на пилотския пазар“.

„Всичко е много отворено в момента. Според мен има сериозен шанс вече доказаните, установени състезатели да получат място някъде. От друга страна, това вече бе едно много дълго пътешествие. Бил съм някъде около средата на колоната горе-долу през всяка година от кариерата си във Формула 1. На 31 години съм. Започвам да си мисля, че нещо ще ми липсва ако приключа така. Гледам други състезания – Льо Ман, Инди 500. Виждам момчетата, които ги печелят и изглеждат страшно щастливи. За щастие живот има и отвъд Формула 1. Бил съм част от него няколко пъти и е настина страхотно.“

„Цената да си във Формула 1 е огромна. Понякога се питам дали вече си струва с тези 24 старта. Имам семейство и ми коства много. И не само състезанията, а много неща. Този спорт запълва годината ти на 100%, не е лесно да вършиш каквото и да е друго. А аз обичам много неща в моторспорта, но и извън него“, обясни Магнусен.

В „семейството“ на Ред Бул пък има само една непотвърдена титулярна позиция за догодина – вторият кокпит във Виза РБ

В навечерието на домашната за двата отбора Гран при на Австрия, по време на която те неминуемо ще посрещнат шефовете на концерна, а вероятно и тайландските акционери, Хелмут Марко направи недвусмислено изявление. Той заяви: „Акционерите дадоха да се разбере, че Виза РБ е младежки отбор и трябва да работим в съответствие с това възприятие. Идеята (на връщането на Даниел Рикиардо) бе той да получи възможност да се върне в Ред Бул Рейсинг. Мястото вече е на Серхио Перес, така че този план приключи. Там скоро трябва да има млади пилоти. А това означава Лиам Лоусън.“

По-рано през сезона Марко призна, че Лоусън ще е свободен да си тръгне, ако не получи титулярно място в F1 за сезон 2025. В Австрия коментарът му бе съобщен на Рикиардо.

„Станал съм много добър в това да не чета нищо и не знаех какво е казал, докато не ми го обяснихте тук“, посочи Рикиардо, който другата седмица – на 1 юли – ще навърши 35 години

„Нямам чувства по отношение на казаното. Знам, че в този спорт нещата зависят в най-голяма степен от представянето. Това е. Това ще ми даде най-добрия шанс да остана тук. Не усмивката ми или нещо друго, а случващото се на писта. Очевидно е, че имам добра възможност – бих казал до лятната пауза. Не мисля, че това е краен срок, но така се бележи първата половина от сезона. Ще се постарая да сторя каквото мога, за да си помогна“, допълни австралиецът.

Въпреки твърдението си, че не чете какво се пише за него, Рикиардо спомена лятната пауза, а през последните дни се появи слух, че Лоусън може да заеме мястото му точно след почивката на отборите от Формула 1. Даниел все пак подчерта, че досега не са му поставяни директно условия.

„Няма натиск, ултиматум, нищо подобно. Но аз съм наоколо от доста време и съм наясно, че ако ми наритват задника всеки уикенд, то в един момент положението ще е: „Ей, приятел, стегни се, или…“ Досега не се е случило.“

На въпрос дали има други опции освен Виза РБ Рикиардо каза, че такива липсват. Той посочи, че не е инат или арогантен, просто не търси никакъв друг вариант.

„Споменавал съм вече, че ми харесва да съм обратно в семейството (на Ред Бул). Странно е, но понякога дори лекото сръчкване от Хелмут ме радва“, добави Рикиардо.