67-та победа на Себастиен Льоб от 150 старта в световния рали шампионат донесе седма корона при конструкторите на Ситроен. Екипът, разбира се, бе доволен от постижението и се гордее с работата си, заяви тийм шефът Оливие Кенел.
– Гордеем се със световната си титла, четвърта поред за Ситроен. Тя е резултат от постоянната работа на един спокоен и скромен екип. Останахме сплотени в трудни времена. Спечелихме 10 победи, което е доста добро постижение – обясни той. – Имахме две цели този сезон: короната при пилотите и тази при тимовете, а сега вече имаме едната! И поне за малко сме наравно със Себастиен и неговите седем корони. Но се надяваме след три седмици да спечели още една и тогава да ни води с осем на седем.
Кенел допълни също така, че проблемът с двигателя, заради който Себастиен Ожие спря в предпоследната отсечка на надпреварата и не финишира, няма нищо общо с този на Льоб от Франция.
– Трябва да направим допълнителните анализи, но първоначалният преглед ни кара да вярваме, че няма нищо общо между повредите на двата агрегата. Що се отнася до борбата в последния за сезона кръг, то помним какво стана през 2009 г. Ситуацията е подобна на тогавашната, макар да е малко по-добра, тъй като Себ води с осем точки. Този път Мико [Хирвонен] ще трябва да е наистина бърз, но да видим какво ще стане. Сигурни сме, че нашата скорост е на ниво, защото DS3 е чудесен автомобил, а Себ си е Себ, Ожие може да ни помогне и всички това ни кара да се чувстваме уверени – добави Кенел.
През 2009 г. Хирвонен водеше преди последния кръг. Битката му с Льоб в Уелс продължи до последния ден, когато за две отсечки финландецът стопи цели 12 сек от преднината на съперника си, но в следващия етап затварящите предния капак скоби се откачиха при един скок и това сложи край на двубоя. Пилотът на Форд трябваше да спре и отстрани изкривения елемент, губейки страшно много време, докато Льоб си отдъхна и финишира спокойно, след като се бе притеснявал за турбото на своя С4. Това донесе шеста титла на французина, победил с 1 точка Хирвонен.