Начало Рали Ситроен горди със седмата си титла при конструкторите

Ситроен горди със седмата си титла при конструкторите

38
0
Себастиен Льоб

67-та победа на Себастиен Льоб от 150 старта в световния рали шампионат донесе седма корона при конструкторите на Ситроен. Екипът, разбира се, бе доволен от постижението и се гордее с работата си, заяви тийм шефът Оливие Кенел.

Гордеем се със световната си титла, четвърта поред за Ситроен. Тя е резултат от постоянната работа на един спокоен и скромен екип. Останахме сплотени в трудни времена. Спечелихме 10 победи, което е доста добро постижение – обясни той. – Имахме две цели този сезон: короната при пилотите и тази при тимовете, а сега вече имаме едната! И поне за малко сме наравно със Себастиен и неговите седем корони. Но се надяваме след три седмици да спечели още една и тогава да ни води с осем на седем.

Кенел допълни също така, че проблемът с двигателя, заради който Себастиен Ожие спря в предпоследната отсечка на надпреварата и не финишира, няма нищо общо с този на Льоб от Франция.

Трябва да направим допълнителните анализи, но първоначалният преглед ни кара да вярваме, че няма нищо общо между повредите на двата агрегата. Що се отнася до борбата в последния за сезона кръг, то помним какво стана през 2009 г. Ситуацията е подобна на тогавашната, макар да е малко по-добра, тъй като Себ води с осем точки. Този път Мико [Хирвонен] ще трябва да е наистина бърз, но да видим какво ще стане. Сигурни сме, че нашата скорост е на ниво, защото DS3 е чудесен автомобил, а Себ си е Себ, Ожие може да ни помогне и всички това ни кара да се чувстваме уверени – добави Кенел.

През 2009 г. Хирвонен водеше преди последния кръг. Битката му с Льоб в Уелс продължи до последния ден, когато за две отсечки финландецът стопи цели 12 сек от преднината на съперника си, но в следващия етап затварящите предния капак скоби се откачиха при един скок и това сложи край на двубоя. Пилотът на Форд трябваше да спре и отстрани изкривения елемент, губейки страшно много време, докато Льоб си отдъхна и финишира спокойно, след като се бе притеснявал за турбото на своя С4. Това донесе шеста титла на французина, победил с 1 точка Хирвонен.