Ситроен Рейсинг представи подробно спортните си програми за 2014 г. в световния рали шампионат и в световния шампионат за туристически автомобили. Френският екип се събра в техническия си център във Версай, като освен това демонстрира как опитът от пистите и отсечките се пренася в моделите на марката, представяйки лимитираната версия DS3 Кабрио Рейсинг.
Програмата на Ситроен Рейсинг догодина ще е по-напрегната от всякога с общо 306 състезателни дни. Тя започва в средата на януари с рали Монте Карло и ще приключи на 16 ноември в Макау.
– Захващаме се с предизвикателство, което е не само спортно, но и техническо, и логистично – коментира шефът на екипа Ив Матон. – Целият тим е безкрайно ентусиазиран в подготовката за предстоящия сезон. Имаме късмет, че можем да се заемем с двойна програма. Въпреки трудните икономически условия в автомобилната индустрия, доверието към нас от страна на висшия мениджмънт на PSA и подкрепата на партньорите ни дадоха възможност да осъществим успешно плановете си. Ще се състезаваме в повече страни във всички краища на планетата и ще имаме повече възможности да демонстрираме креативните технологии на Ситроен.
Крис Мийк/Пол Нейгл, Мадс Остберг/Йонас Андерсон и Халид Ал Касими/Крис Патерсън ще са екипажите в световния рали шампионат. Матон заяви, че отборът ще ги подкрепя в работата им и се надява титулярите да се борят за победи в определени WRC кръгове. Ал Касими ще се съсредоточи основно близкоизточния рали шампионат.
– Предизвикателството в WTCC е безкрайно мотивиращо, но трябва да научим всичко в дисциплината. Смятаме, че се потрудихме добре по C-Елизе WTCC, въпреки че нямаме реална база за сравнение – правилата са нови за всички. Преценката на Иван Мюлер е, че автомобилът е с добра конструкция и това ни даде увереност по отношение посоката ни на развитие. Освен Иван и Себастиен Льоб пък за нас е удоволствие да потвърдим третия си пилот – Хосе-Мария Лопес – допълни Матон.
Сезонът в WTCC стартира в началото на април в Маракеш (Мароко). Проектът бе обявен на 19 юли, като от тогава досега моделът С-Елизе претърпя необходимите промени и провежда тренировки за по-нататъшното си развитие.
Сериите са голямото предизвикателство за Себастиен Льоб, който напусна WRC след девет титли в ралитата. Французинът кара със съкратена програма през 2013-та – в 4 надпревари, от които спечели две. Финалът не бе най-добрия възможен, тъй като Себастиен катастрофира в домашното си рали, но заключи философски, че животът продължава и му предстоят нови предизвикателства. WTCC е напълно различна категория от тази, с която е свикнал. Мюлер за сметка на това има огромен опит и четири титли в световния шампионат за туристически автомобили. Негово присъствие е особено важно за Ситроен, тъй като им дава възможност бързо да разбират дали вървят в правилната посока.
– След като бяхме на върха през последните 10 години във WRC, сега се вълнуваме от идеята да напишем нова глава в историята си заедно с Льоб. Избрахме WTCC, тъй като сериите са с контролирани разходи, глобален календар и сериозно медия покритие – заяви Матон.