Начало Рали Ситроен ще преследва осма победа в рали Аржентина

Ситроен ще преследва осма победа в рали Аржентина

53
0
Себастиен Льоб

Петият кръг от световния шампионат за 2012 г. – рали Аржентина – е сред много харесваните и обичани надпревари благодарение на изумителните пейзажи и невероятната атмосфера на състезанието. Ситроен ще се състезава там отново с титулярните си екипажи Себастиен Льоб/Даниел Елена и Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен. Осемкратните шампиони спечелиха надпреварата миналия сезон, докато финландците финишираха втори (тогава с Форд).

Льоб и Елена освен това имат 6 победи в Аржентина, а Ситроен – 7. Този уикенд пилотите ще са в Буенос Айрес, където в събота Себастиен, Мико и Тиери Нювил ще участват в демонстрация. След това екипажите заминават за Кордоба, където започват подготовката си за същинското рали. Те ще трябва да се преборят с над 500 км специални отсечки (сериозно предизвикателство в сравнение със средно 350 км на повечето останали WRC кръгове). Един от най-дългите етапи в цялото първенство ще се състои в неделя сутринта – Матадеро-Амбул (65,74 км).

Най-смешното нещо в цялата работа (ако мога да се изразя така) е, че отсечката не е била карана никога преди – коментира навигаторът на Льоб Елена. – Пътищата в Аржентина варират от сравнително плавни до наистина труден чакъл. Никога не си съвсем сигурен какво да очакваш. Сигурно е обаче, че никой от пилотите няма да може да върви на пълна газ от старта до финала. Има голяма вероятност разликите ту да се увеличават сериозно, ту да намаляват, но също така е възможно само няколко секунди да разделят пилотите на финала. Тази отсечка няма да е единствената решаваща. Има две преминавания на 52-километровия етап Аскончинга – Агуа се Оро, Интияко – Колпе де Агуа пък е 39 км и т.н. – допълни той.

Льоб не се плаши от очевидно нелеката задача пред него и е крайно мотивиран, след като катастрофира още в първия ден в Португалия и отпадна от битката. Той заяви, че е решен да се бори за победа.

И в Аржентина избирането на стартова позиция ще е истинско главоболие – продължи осемкратният шампион. – В Португалия поехме премерен риск, избирайки да сме от първите по трасето, тъй като през първия ден имаше само 35 състезателни километра. В Аржентина ни чакат повече от 200 км! Ще трябва да сме в началото на старта, ако вали, за да не се налага да газим калта. Ако е сухо, по-удачна ще е позиция около 15-и.

Вторият екипаж Мико Хирвонен/Ярмо Лехтинен пък няма търпение да се върне към нормално темпо след пълзенето в предишния кръг, когато гонеше единствено финал в отсечките. Финландците спечелиха състезанието, но бяха дисквалифицирани заради технически нарушения.