Ситроен ще продължи да се състезава с 3 коли в световния рали шампионат и през следващия сезон, заяви шефът на екипа Ив Матон. Компанията обяви, че влиза в първенството за туристически автомобили (WTCC) и имаше известни колебания как ще продължи останалата програма.
– Оставаме със заводски екип и догодина. Това означава поне две коли, както и автомобил за Халид Ал-Касими. Работим по въпроса за пилотите и се надявам да мога да кажа нещо по-конкретно в края на настоящия месец. Понастоящем всичко е напълно отворено. Не съм се спрял на това каква философия ще имаме за състезателите догодина – с това ще се занимавам след рали Германия. Крайният срок е, когато приключва подаването на заявки за шампионата (през декември), но се надявам още преди това да сме стигнали до решение – обясни Матон пред МаксРали.
Този сезон титуляри в Ситроен са Мико Хирвонен и Дани Сордо. Представянето им обаче е много колебливо. От доста време се говори, че в екипа обмислят Роберт Кубица да започне да кара във WRC и дори се появи информация, че това може да се случи още преди края на сезона. Матон заяви, че е особено впечатлен от карането на поляка – повече от това на чакъл, отколкото на асфалт:
– Всички очакват от него да е бърз на асфалт. Той обаче демонстрира скорост и на чакъл, въпреки че е новак по отношение на тази настилка. Има 10 ралита в кариерата си и всяко участие е нов опит за него. Надявам се да можем да направим нещо заедно догодина, но сега е твърде рано да говорим по този въпрос. Ако продължава като досега, би било повече от нормално да се качи и на WRC-кола.
Със Ситроен се свързва вече и името на Крис Мийк. Ирландецът кара страхотно във Финландия преди да катастрофира, но направи впечатление и Ал-Касими вече намекна, че мисли за допълнителни възможности за него този сезон.