Начало Рали Ситроен си тръгна от Испания с подиум

Ситроен си тръгна от Испания с подиум

30
0
Мико Хирвонен

Подиум за трето място – това бе резултатът за Ситроен в рали Испания, в чийто край съперниците от Фолксваген окончателно затвърдиха успеха си в тазгодишния световен шампионат, взимайки и конструкторската титла. След близо десетилетие доминация френският екип отстъпи няколко крачки назад, макар точно в този кръг да имаше шанс да се бори и за победа с Дани Сордо. Испанецът вървеше силно, но отпадна през последния ден на домашното си състезание, след като удари камък.

От самото начало се чувствах удобно в автомобила си. [Себастиен] Ожие атакува сериозно в края и се опитах за го задържа зад себе си, но не успях – обясни Сордо развитието на събитията до инцидента.

Мико Хирвонен бе четвърти в генералното подреждане до отпадането на съотборника си.

Дадох някои добри времена, но можеше да е значително по-добре. В неделя на моменти имаше толкова много прахоляк, че се налагаше да спирам. Нямах избор – просто нищо от пътя пред колата не се виждаше! Много съжалявам за Дани и Карлос [дел Барио], които направиха страхотна надпревара. Аз лично съм доста доволен от уикенда си, тъй като се задържахме близо до лидерите, докато вървяхме на асфалт. Чудесно бе да се върна на подиума и сега ще се постарая да приключа сезона както трябва в Уелс – заяви финландският пилот.

Халид Ал-Касими, който бе с третия DS3 WRC, се оплака от прахоляка, задържащ се във въздуха в неделя. Той обаче призна, че основният му проблем са били оказалите се неподходящи промени в настройките. Пилотът не прави тестове преди Испания, през повечето време установяваше какво е поведението на колата му и не можа да свикне съвсем до финала. Ал-Касими финишира 11-ти.

В това рали имахме доста трудности и бих искал да отбележа работата на всички хора от екипа – коментира от своя страна шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон. – По отношение на представянето, издръжливостта и стратегията направихме добро състезание. Дани не стигна финала, но той трябваше да натиска максимално, за да задържи съперниците ни, а това не става без да поемаш рискове. Бих искал да поздравя и Фолксваген, които наследиха Ситроен като шампиони при конструкторите. Те направиха страхотен сезон и заслужиха титлата.