Начало Рали Ситроен започва на чисто във WRC през 2014 г., заяви Матон

Ситроен започва на чисто във WRC през 2014 г., заяви Матон

62
0
Ив Матон

Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон ще започне 2014 г. на чисто след разочароващия сезон 2014-та в световния рали шампионат.

Френският тим доминира във WRC почти цяло десетилетие, но в първия сезон, когато деветкратният рали шампион Себастиен Льоб не участва с пълна програма, ситуацията се влоши неимоверно. Льоб кара в едва четири ралита, от които спечели две (Монте Карло и Аржентина), бе втори в Швеция и катастрофира във Франция. Дани Сордо взе още една победа за Ситроен – в Германия, но с това се изчерпаха успехите на тима. В крайна сметка отборът стана втори при конструкторите, но с актив от 280 точки – цели 145 по-малко от тези на новите шампиони Фолксваген. М-Спорт останаха зад тях заради разделението на два екипа – Катар М-Спорт WRT (със 190 точки) и Катар WRT (184).

Разочарованието от това представяне бе толкова сериозно, че и двамата титуляри от 2013 г. Сордо и Мико Хирвонен бяха освободени от отбора. Матон обмисля почти до края на сезона кого да привлече и в крайна сметка заложи на Крис Мийк и Мадс Остберг.

Вярно е, че 2013-та не отговори на очакванията ни. Надявахме се да сме постоянни, да имаме добра издръжливост от двамата ни пилоти, но поради различни причини това не винаги се случваше. Дани постигна своят цел, която очевидно бе да спечели на асфалт. Мико нямаше късмет след една добра 2012-та. За догодина искаме да започнем на чисто – затова избрах Крис и Мадс. Това са двама пилоти, в които винаги сме вярвали – заяви Матон.

Според Мийк причината за избирането му е чистата скорост. Матон имаше колебания и за него, след като и двете му участия за Ситроен през изминалия сезон приключиха с катастрофи.

Скоростта вероятно е ключовото нещо. Знам какво е необходимо, за да си бърз и да печелиш шампионати и когато начертаем плана за догодина, ще приложа този опит на практика – допълни Крис.

Остберг го допълни с категоричното изявление, че Фолксваген не са непобедими. Според него Ситроен разполагат с точните хора, за да постигнат успехи. Матон пък смята, че сега всичко е в ръцете на пилотите, тъй като DS3 WRC все още е достатъчно силен автомобил, за да печели ралита:

Смятам, че 2013-та ни изпрати ясно послание – имаме силни противници, но DS3 още може да побеждава. А догодина няма да има сериозни разлики в колите.