Повече от 850 000 автомобила от модела Kodiaq реализира чешката Skoda на 60 пазара по целия свят през последните години. Успехът на модела се дължи на поне три много важни характеристики: голямо вътрешно пространство, богато оборудване и добри възможности за семейни пътувания. Сега компанията представя ново, второ поколение Kodiaq и се опитвам да си отговоря доколко Skoda може да е подобрила оригинала?
Тестът за лансирането на втората генерация е по пътищата между Барселона и Жирона, но още преди качването в колите правят впечатление доста промени в дизайна. Kodiaq е с променен преден капак с преработено лого на Skoda. Черната шестоъгълна решетка е като при новия Superb. Нова са фаровете, а е интересно, че е изцяло нов дизайнът на покрива. Колата просто изглежда по-ярко и модерно, но не може да се сбърка, че е Skoda Kodiaq. Не са ярко видими, но направените значителни аеродинамични подобрения са довели до снижаване на коефициента на съпротивление до едва 0,282. Оптимизирани са управлението на въздуха за охлаждане на двигателя и спирачките, аеродинамичните контури на външни огледала, дизайнът на предни и задни брони, аеродинамични колела, спойлера и интегрираните надлъжни релси на покрива.
Второто поколение на кросоувъра е пораснало малко в сравнение с първото, но ефектът във вътрешното пространство е забележим
Общата дължина е 4758 мм (с 6 см повече), а обемът на багажното отделение е достигнал до 910 литра при петместния вариант. Междуосието е 2791 мм, ширината – 864 мм, а височината е 1659 мм. Размерите създават още по-просторен интериор и това се усеща с качването в колата. В 7-местната версия пътниците на третия ред седалки вече разполагат с място за главата от 920 мм, което е с 15 мм повече, отколкото в първото поколение.
Отзад надписът Skoda в матов хромиран цвят е разположен централно на вратата на багажника. Под нея има голяма престилка с широк интегриран дифузьор. Широката задна врата заедно с ниския праг за товарене прави ползването на багажника много лесно.
50% повече светлинни сегменти с 15% повече светлинна мощност осигуряват новите фарове. Монтирани са стандартно във варианта Sportline, а като опция се предлага хоризонтална светлинна лента на предната решетка. Горните Bi-LED фарове и матричният модул отдолу съдържат 36 отделни светлинни сегмента. Те създават типичния вид на Skoda Kodiaq с „четири очи“ през нощта. Между двете вертикално разположени очи има фина L-образна LED лента, която служи за дневни светлини, габаритни светлини и мигачи. В базовата версия на предните фарове се използва само LED технология, както и стандартните задни светлини.
Новата Skoda Kodiaq ще се предлага във версии Selection и Sportline. Джантите може да са с диаметър от 17 до 20 инча
Базовата версия е със 17-инчови джанти в сребристо. Палитрата от предлагани цветове е богата – цели 9, сред които два плътни цвята и седем метализирани лакови покрития, включително новия златен металик „Bronx Gold“. Точно този цвят Bronx Gold украсяваше нашия тестов автомобил. Смеската между жълто, кафяво и зелено ми харесва, но все пак не бих си я поръчал. Бих предпочел „по-стандартен“ оттенък, каквито се предлагат в изобилие.
Интериорът е напълно обновен. Седалките са ми удобни, а цялото табло е интелигентно подредено. Новият сензорен екран на информационно-развлекателната система е с диагонал 13 инча. Под него се намират три многофункционални бутона. Много лесно на всеки един от тях мога сам да си избера функцията, която ми е най-удобно да си управлявам. Селекторът на скоростите е монтиран на кормилната колона. Така се отваря повече място за съхранение в централната конзола. За първи път за големия SUV на Skoda се предлага с head-up дисплей, който допълва 10-инчовия виртуален кокпит пред водача. Цифровият инструментален панел също е ясен и конфигурируем.
През годините свикнахме автомобилите Skoda да са добре изработени и новият Kodiaq не разочарова. За интериора му се предлагат дизайнерски селекции, които вече са познати от електрическия Enyaq и комбинират различни цветове и материали. Селекцията Loft включва сива тапицерия на седалките от рециклиран плат, а Lounge предлага сива тапицерия от микрофибър Suedia в комбинация с вълна, изкуствена кожа и X-образни декоративни шевове в Mustard Yellow. Третата селекция е Suite, която предлага устойчиво обработена кожа в черно със сиви X-образни декоративни шевове или цвят Cognac с шевове тон в тон. Новото покритие Unique Dark Chrome е заменило всички хромирани детайли в интериора.
Четири USB-C порта с мощност от 45 вата осигуряват бързо зареждане на смартфони, таблети или лаптопи. Новият Kodiaq е винаги онлайн, предлагайки множество мобилни онлайн услуги и приложения за информация и развлечения
За пръв път има възможност за безжично зареждане на два смартфона като същевременно се включва функция за охлаждането им.
Проверено след тест е, че в седемместните версии могат наистина да пътуват седем човека. Групата ни от седем човека се придвижи от голф комплекс Camiral Golf в близост до Жирона до центъра на Барселона (около 90 км) и после до летището. В багажника подредихме 4 куфара, а 3 раници останаха в скутовете на пътуващите. Понеже аз бях на шофьорското място, се доверявам на мнението на колегите, че са пътували нормално. И все пак такова пътуване е приемливо за къси разстояния, но не и при дълги пътувания.
Kodiaq предлага 5 варианта на задвижване. Базовият е с предно предаване и 2,0-литров, 4-цилиндров, турбодизелов агрегат 2.0 TDI с мощност 150 к.с. 1,5-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI със 150 к.с. сега е допълнен от 48-волтов стартер-генератор. Задвижването на четирите колела се предлага само при двигателите 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и 2.0 TDI със 193 к.с. Всички варианти използват 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия DSG с два съединителя.
Новата Skoda Kodiaq за първи път се предлага Plug-in хибридно задвижване
1,5-литровият, 4-цилиндров, бензинов турбоагрегат със 150 к.с. работи заедно с електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана автоматична трансмисия DSG. Задвижването е само предно, а системната мощност е 204 к.с. С напълно заредена батерия от 25,7 кВтч автомобилът може да измине над 100 км в електрически режим. Батерията може да се зарежда на бързо зарядно устройство DC с мощност 50 кВт, като зарядът от 10% до 80% може да бъде възстановен за около 25 минути.
Автомобилите, които тествах, бяха 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и 2.0 TDI със 193 к.с. Не усетих осезаема разлика в поведението. Това се дължи основно на 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия DSG. Не се оправдава и очакването за повече шум при дизеловия двигател. Отличната аеродинамика на модела помага за ефективността и шума от вятъра. Не се усеща и шумът от гумите, което спомага за спокойствието в купето.
Тестовото ни шофиране се проведе по гладките пътища, но Kodiaq се оказа еластичен и приятен, поемайки малкото неравности, които имаше с впечатляващо спокойствие. Това ми дава основание да предполагам, че няма да има проблеми по неравностите на българските пътища. На планински път, осеян с много завои колата запази комфорта и стабилността си. Благодарение на окачването се предотвратява накланяне в завои и прекомерно накланяне при спиране.
У нас цените започват от 72 480 лв. за 1,5 TSI m-HEV вариант със 150 к.с.
Нивото на оборудване Selection впечатлява с информационна система 10,4” цветен тъчскрийн дисплей, дигитално инструментално табло – виртуален кокпит 10,25”, хромирани елементи в интериора, странични огледала с електрическо подгряване и сгъване, 2-спицов кожен мултифункционален кожен волан, управляващ радио, телефон и управление на DSG, Crew Protect Assist – проактивна защита за пътуващите отпред, лети алуминиеви 7,0Jx17” джанти PAGET, сребристи – AERO и други.
С няколко думи казано, Kodiaq 2 е надградил силните си страни и е това, което се очаква – един от добрите семейни SUV, радващи се на ненамаляващ пазарен успех.
View this post on Instagram