ŠKODA Моторспорт представи ŠKODA FABIA RS Rally2 – наследника на FABIA Rally2 evo. Новият рали модел от Млада Болеслав е базиран на четвъртото поколение ŠKODA FABIA и поема щафетата от най-успешния Rally2 автомобил от последните години.
“Да стоиш на едно място означава да изоставаш и това важи с особена сила в моторните спортове. Ето защо, при разработването на новата FABIA RS Rally2 ние приложихме опита, добит от нейния предшественик и оптимизирахме всеки детайл. Целта беше да усъвършенстваме най-успешния рали автомобил в света. Гордея се с целия екип на ŠKODA Моторспорт, който преследва тази цел с огромна отдаденост. Бих искал също да благодаря на нашите колеги, които работят по разработването на серийните модели; четвъртото поколение FABIA ни предостави отлична основа за FABIA RS Rally2.”
Михал Храбанек, Директор на ŠKODA Моторспорт
Новата ŠKODA FABIA RS Rally2 е рали автомобил за категория Rally2 и се възползва от най-добрата аеродинамика в своя клас и изключително твърдата каросерия на серийния модел. В сравнение с успешния предходен модел, екипът на ŠKODA Моторспорт оптимизира по-конкретно задвижването, както и електрониката, безопасността и управлението.
Инженерите разработиха и нов 1,6-литров двигател с турбокомпресор, базиран на 2.0 TSI модела от серия EA888 с мощност около 214 kW (289 к.с.). Максималният въртящ момент от 430-Nm се разпределя между всички четири колела чрез 5-степенна секвенциална скоростна кутия и два диференциала. Новият агрегат ще се използва и при RS моделите.
Новата боя на ŠKODA за моторните спортове подчертава тесните връзки със спортните RS серийни модели; зеленият Мамба цвят е заимстван от OCTAVIA RS и ENYAQ COUPÉ RS iV.
Тежки тестови серии при различни атмосферни условия
За да подготви възможно най-добре новата ŠKODA FABIA RS Rally2 за представянето ѝ на рали трасето, ŠKODA Моторспорт подложи новия модел на всеобхватни тестове на асфалт, макадам и сняг в продължение на почти цяла година. Това включва изпитания в Чехия, Франция, Италия, Хърватия, Германия, Белгия и Испания, както и при екстремни зимни условия в северна Финландия, от лятото на 2021 г.