Skoda представи първия си голям SUV – Kodiaq. Автомобилът е с дължина 4,7 м, разполага с до седем места и най-голямото багажно пространство в класа си. С него марката слага начало на нова глава в историята си, залагайки на характерен дизайн, широко вътрешно пространство и иновативни технологии.
„С Skoda Kodiaq поемаме в различна посока на развитие и се отваряме към нови пазари”, коментира главният изпълнителен директор на Skoda Бернхард Майер. „Покоряваме нов сегмент за бранда с първия ни голям SUV. Последното попълнение в моделната ни гама е изключително силно. То прави марката още по-привлекателна благодарение на концепцията, изключителния дизайн и факта, че тази Skoda има опцията да е постоянно онлайн.”
При разработката на Kodiaq е използван новият дизайнерски език на марката. Предлагат се 14 варианта за оцветяване – 4 стандартни цвята и 10 металически. Автомобилът е дълъг 4,697 м, широк 1,882 м и с височина от 1,676 м. Kodiaq е създаден на базата на modular transverse matrix (MQB) на Volkswagen Group, при която важна роля играе леката конструкция. С двигател TSI и предно задвижване SUV-ът тежи 1452 кг (без шофьор) или 1540 кг с 1,4 TSI мотор и задвижване на четирите колела.
Skoda Kodiaq е по-дълъг само с 40 мм от Octavia, но е с достатъчно обширно вътрешно пространство. Интериорът се характеризира със смели вертикални елементи. Всичко в купето е с обичайния за бранда прецизен и изчистен дизайн. Воланът се предлага в различни версии, едната от които е с подгряване. Климатичната система е тризонова с отделен контролен панел за задните седалки.
Предните седалки могат да се подгряват, проветряват и настройват. Задните са сгъваеми в съотношение 60:40, придвижват се по дължина с 18 см, ъгълът им може да се регулира индивидуално. На третия ред са налични две допълнителни седалки, което превръща Kodiaq в първия 7-местен автомобил на Skoda.
Багажното пространство от 720 л се увеличава до 2065 л при сгънати задни седалки. При избор на седалка до шофьора с възможност за прибиране в колата могат да се превозват предмети с дължина до 2,8 м.
Kodiaq разполага с широка гама от системи, подпомагащи управлението. Нови сред тях са Trailer Assist (използвана при наличие на трейлър) и Area View (с монтирани отпред и отзад камери). Front Assist с включена City Emergency Brake е стандарт. Сред останалите системи са Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Assist, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert и т.н. Driver Alert засича промени в поведението на водача и сигнализира за нуждата от почивка. Crew Protect Assist затваря прозорците и затяга предпазните колани при инцидент. В случай на катастрофа Multi-Collision Brake предотвратява неконтролируемо движение на колата.
Автомобилът разполага с Skoda Connect, разделена на две категории: Infotainment Online услуги (предоставя повече информация и навигационни детайли в реално време) и Care Connect (дистанционен достъп и помощ).
Най-важната функция на Care Connect е Emergency Call (eCall) – обаждане до спешен център. Тя е включена като стандарт.
Remote Access (също част от Care Connect) предлага Skoda Connect приложение, което може да се използва за достъп и контрол на допълнителни функции. Смартфонът например е в състояние да извести собственика си, ако колата бъде преместена неоторизирано. Чрез тази система планиран маршрут може да се качи от дома директно в навигационната система на автомобила.
Kodiaq пристига с пет варианта за двигатели – два TDI и три TSI. Обемите варират от 1,4 до 2 литра, а мощността – от 92 kW (125 к.с.) до 140 kW (190 к.с.). Агрегатите отговарят на стандартите Euro6. В зависимост от двигателя са налични 6-степенна механична скоростна кутия или DSG трансмисии с шест или седем предавки. Топверсиите TDI със 190 к.с. и TSI със 180 са със 7-степенна DSG и задвижване на четирите колела.
Driving Mode Select е допълнителна екстра в Skoda Kodiaq. Системата позволява настройка работата на двигателя, климатика и други функции, като има четири режима – Normal, Eco, Sport и Individual. Версиите със задвижване на четирите колела разполагат и с режим Snow, който регулира действието на ABS, ASR и ACC системите. Шофьорът може да избере и режим на офроуд движение.