Отборът на Ред Бул спечели и петте надпревари от началото на сезон 2023 във Формула 1. В четири от тях постигна двойни победи. Това неминуемо води до въпроса скучен ли е сезонът, след като няма битка за успехите в надпреварите? Въпросът колко добра работа е свършил с колата си един отбор и колко изостават съперниците, които не са създали толкова добри болиди, не се обсъжда особено. Това направи впечатление на поне двама бивши пилоти от Формула 1 и те го отбелязаха.
„На някои хора това състезание не им харесва. Което ми говори, че не разбират Формула 1. Това са двама пилоти, борещи се да станат световен шампион. [И битката е] до части от секундата“, написа Деймън Хил в Туитър по време на самата Гран при на Маями
Една от реакциите по туита бе: „Всички разбираме как работи политиката на F1 и Либърти… Кажи ни колко ти плащат, за да напишеш това.“
Some people are not enjoying this race. Which tells me they don’t understand Formula One. This is two guys fighting it out to become World Champion. Its down to split seconds. And Max has to have a perfect stop #f1
— Damon Hill (@HillF1) May 7, 2023
Винаги възпитаният световен шампион за 1996 г. отговори: „Скай ми плаща. Но на мен (състезанието) ми харесва. Ако на теб не ти допада, гледай футбол или нещо друго. Снукър? Голф? Начин на живот е. Късмет! И благодаря, че гледаш!“
Sky @SkySportsF1 pay me. But I love it. If you don’t like it watch football or something. Snooker? Golf? Its a way of life. Good luck! And thanks for watching!
— Damon Hill (@HillF1) May 7, 2023
Алекс Вурц е на същото мнение като Хил
„За мен Гран при на Маями беше добро състезание! Ако си на различно мнение, може просто да си кисел, да имаш холивудски очаквания за спорта или може би да не си разполагал с точния коментар, който във всяка обиколка да разяснява борбата за части от секундата и важността на тези турове“, написа австриецът.
For me the Miami @F1 Grand Prix was a good race! If you think different you might be in a grumpy mood, have Hollywood expectations of the sport or perhaps not have had the right commentary to explain you every lap about the split second importance of each of those laps…
— alex wurz (@alex_wurz) May 7, 2023
Въпросът дали сезон 2023 е скучен тепърва ще се задава ако доминацията на Ред Бул продължи по същия начин. Най-новото поколение фенове сравнява всичко със случилото се през 2021 г., когато битката между Мерцедес и Ред Бул и между Люис Хамилтън и Макс Верстапен на моменти достигаше истерични нива.
Във Формула 1 обаче подобни състезателни години са рядкост. Всъщност периоди на доминация с различна продължителност са доста по-характерни за спорта. От 2000 до 2004 г. например на върха са Ферари и Михаел Шумахер. През 2005 и 2006-та там се настаняват Рено и Фернандо Алонсо. Следват три години с различни шампиони, а от 2010 до 2013 г. начело е Ред Бул със Себастиан Фетел. После идва доминацията на Мерцедес с Хамилтън и Нико Розберг – от 2014 до 2020-та, а от 2021-ва начело отново е Ред Бул, вече с Макс Верстапен. В по-старата история на Гран при също често има периоди с различна продължителност, когато доминира един и същ отбор.